NASA in ESA objavili dih jemajočo fotografijo Stebrov stvarjenja

Nasin in Esin neverjeten pogled na »Stebre stvarjenja«, ki ga je ujel vesoljski teleskop Hubble, je postal eden izmed najbolj ikoničnih simbolov našega kozmosa. Fotografija stebrov je bila prvič prikazana že leta 1995.

6. aprila je bila ponovno objavljena kot Nasina fotografija dneva, tokrat v infrardeči svetlobi. Ta posebna podoba strukture v Orlovi meglici nas je pustila brez besed. Prikazuje svetleč sijaj stebrov v infrardeči svetlobi, ki jo lahko vidiš kako se prebija skozi prah in plin. To daje stebrom spektakularno modrikasto senco.

pillars
Stebri stvarjenja v infrardeči svetlobi (NASA, ESA / Hubble in Hubble Heritage Team)

Slika iz leta 1995, sestavljena iz treh različnih slik, napravljenih z uporabo vidne svetlobe, prikazuje stebre, ki se nahajajo v Orlovi meglici, ko bruhajo hladen vodikov plin in kozmični prah.

pillars
Stebri stvarjenja iz leta 1995 (NASA, ESA, STScI, J. Hester in P. Scowen (Arizona State University)

Na novo objavljena in reklamirana infrardeča različica pravzaprav ni nova. Nastala je, ko so bile slike te kozmične strukture ponovno pregledane pred nekaj leti. Leta 2015 so astronomi sestavili tudi podrobnejšo sliko stebrov, ujetih v vidno svetlobo.

pillars
Na novo obdelana fotografija v vidni svetlobi iz leta 2015 (NASA, ESA / Hubble in Hubble Heritage Team)

Orlova meglica, ki jo je leta 1745 prvič odkril švicarski astronom Jean-Philippe Loys de Cheseaux, je približno 7000 svetlobnih let oddaljena od Zemlje. Najdemo jo v ozvezdju Serpens.

Pri širini od štiri do pet svetlobnih let je struktura stebrov neizmerna, čeprav je v primerjavi s celotno meglico le razmeroma majhna struktura, ki se razteza od osupljivih 70 za 55 svetlobnih let.

VIRScience Alert
Prejšnji članekJordanov dokumentarec in drugi vredni ogleda
Naslednji članekIzgubil sem službo, kaj pa zdaj?