Neverjetno odkritje milijardo let starega fosila morske trave

Two seagrass species of the Mediterranean Sea : Cymodocea nodosa and Posidonia oceanica
Foto: Arnaud Abadie iz iStock

Paleontologi so na Kitajskem naleteli na neverjetno odkritje. Našli so fosil morske trave, ki je star 1 milijardo let. Morska rastlina bi lahko bila sorodnica prve rastline in prvega drevesa, ki je nastal pred 450 milijoni let.

Mikro fosil morske trave z imenom Proterocladus antiquus, je komaj viden s prostim očesom. V dolžino meri le 2 milimetra in je komaj velikost mušice. Fosili so bili najdeni v kamnih, ki so jih raziskovali. Kamne so vzeli s področja nekdanjega ocena blizu mesta Dalian v provinci Liaoning. Zadnji fosil, ki je bil datiran tako daleč nazaj, je bil fosil morske trave, ki je bil star 800 milijonov let.

morska travaRazvoj rastlinstva premaknjen za kar 200 milijonov let

»Nova fosilna odkritja nam kažejo, da je bila morska trava pomemben igralec v razvoju rastlin in njihove dominance na suhem,« je povedal raziskovalec Xiao Tang. »Celoten planet je odvisen od rastlin in alg, od hrane do kisika. Ampak rastline na suhem so se zavile šele pred 450 milijoni let. Zdaj smo pa še premaknili mejo razvoja morskega rastlinstva za kar 200 milijonov let.«

Strokovnjaki si pri mnenju o razvoju rastlin na suhem niso enotni: »Z našim mnenjem, da so se morske rastline preselile na suho, se ne strinja vsak. Nekateri znanstveniki menijo, da se je razvoj začel v rekah in jezerih in se nato premaknil v oceane in posledično na kopno. Kakorkoli že je bilo, je ta fosil, ki smo ga našli prednik vseh, ki so trenutno na svetu.« je dodal Xiao.

Sam fosil je zelo podoben morski travi, ki obstaja sedaj. Podobnost si deli predvsem z vrsto siphonocladaleans. Po velikosti in obliki sta si zelo podobni in tako lahko vsaj delno predvidevajo nadaljnji razvoj in pomen rastline.

Obstajajo tri vrste morske trave: rjava (Phaeophyceae), zelena (Chlorophyta) in rdeča (Rhodophyta).

Današnja-morska-trava