Astronomi zaznali največjo eksplozijo v zgodovini vesolja

Eksplozija
Do tega izjemno močnega izbruha je prišlo v grozdu galaksije Ophiuchus, ki se nahaja približno 390 milijonov svetlobnih let od Zemlje. Grozdi galaksije so največje strukture v vesolju, ki jih skupaj drži gravitacija in vsebujejo na tisoče posameznih galaksij, temne snovi in vročega plina. Zasluge: rentgen: NASA / CXC / Naval Research Lab / Giacintucci, S .; XMM: ESA / XMM; Radio: NCRA / TIFR / GMRTN; Infrardeči: 2MASS / UMass / IPAC-Caltech / NASA / NSF

Znanstveniki, ki preučujejo oddaljen grozd galaksij, so odkrili največjo eksplozijo, ki so jo od velikega poka naprej zaznali v vesolju. Eksplozija je nastala iz supermasivne črne luknje v središču galaksije, oddaljene več sto milijonov svetlobnih let.

Oddala je petkrat več energije kot prejšnja rekorderka

Znanstvenica Melanie Johnston-Hollitt, ki eksplozijo preučuje, je dejala, da je bil dogodek izjemno energičen. Toda zaenkrat še ne vedo, zakaj je bil tako velik. Eksplozija se ni zgodila na hitro, kot si mogoče predstavljamo, ampak v počasnem gibanju v več sto milijonih let.

Eksplozija se je zgodila v galaksiji Ophiuchus, približno 390 milijonov svetlobnih let od Zemlje.

Bila je tako močna, da je preluknjala plazmo grozda galaksij. To je super vroči plin, ki obdaja črno luknjo. Glavna avtorica študije, dr. Simona Giacintucci iz Naval Research Laboratory v ZDA, je dejala, da je eksplozija podobna izbruhu gore Svete Helene iz leta 1980, ki je odtrgal vrh z gore.

Razlika je v tem, da bi lahko v nastali krater vstavili 15 galaksij Mlečne ceste.

Profesorica Johnston-Hollitt je dejala, da so z rentgenskimi teleskopi že prej odkrili luknjo v plazmi grozda, toda ovrgli idejo, da bi lahko nastala z eksplozijo. Mislili so, da je taka eksplozija nemogoča.

Odkritje tega izjemnega dogodka primerjajo z odkritjem prvega okostja dinozavra

Raziskovalci so dojeli dejstvo šele, ko so z radijskimi teleskopi pogledali v skupino galaksije Ophiuchus. Radijski podatki se se prilegali znotraj rentgenskih žarkov kot roka v rokavico. To je bil ključni podatek, ki je dokazal, da se je zgodila eksplozija nepredstavljivih razsežnosti.

Odkritje je bilo opravljeno s pomočjo štirih teleskopov; Nasin rentgenski observatorij Chandra, Esin XMM-Newton, Murchison Widefield Array (MWA) v zahodni Avstraliji in velikanski radijski teleskop Metrewave (GMRT) v Indiji.

Profesorica Johnston-Hollitt, direktorica MWA in strokovnjakinja za galaksijske grozde, je ugotovitev primerjala z odkritjem prvih kosti dinozavra. Le da so za kopanje imeli nizkofrekvenčne radijske teleskope. Trenutno so opazovali s teleskopom, ki ima 2048 anten usmerjenih v nebo. Kmalu bodo opažanja nadaljevali z desetkrat bolj občutljivimi 4096 antenami.

VIRPhys.org
Prejšnji članekV Ljubljani prvi primer okužbe s koronavirusom
Naslednji članekNeverjetno odkritje milijardo let starega fosila morske trave

3 KOMENTARJI

1. Torej se je ta eksplozija zgodila ko so po zemlji še hodili dinozavri ?
    To je pa res “zelo” pomemben dogodek za nas zemljane ???

2. Ze naslov je tak, da se clanka sploh ne more citati.
    Mi vemo da se v zgodovini to se ni zgodilo.
    Otroski vrtec!!!