Novi marketing maršira nad naše sanje

Smerokaz z napisom: Marketing strategy

V zadnjem času podjetja kot so Xbox, Burger King in ameriška znamka piva Coors najemajo strokovnjake s področja sanj. Njihov cilj je razširiti oglaševanje tudi v čas spanja.

Sanje so bile od nekdaj stvar mistike in hkrati velikega zanimanja, celo zaupanja. Veliki preroki so svoje vizije dobivali v sanjah, mitološki junaki razrešijo probleme v sanjah, Freud je napisal knjigo o razlagi sanj. Moderna znanost pa je stvari še bolj razgalila. V REM stanju spanja sanjamo najbolj intenzivno, naši možgani pa paralizirajo mišice, da zares ne počnemo stvari, ki si jih predstavljamo (fun fact: to dejstvo je omenjeno v G.I. Joe: Retaliation).

Vemo tudi, da smo ljudje precej dovzetni za sugestijo kadar spimo. Na podoben princip deluje hipnotiziranje. Nekatera podjetja si ravno zaradi tega manejo roke ob misli, da bi lahko celo spečim prodajali svoje izdelke. Uspešnost takih poskusov zaenkrat še ni dokazana, a vsaj zase vem, da bi si naslednji dan privoščil Lars&Sven burger, če bi ga prejšnjo noč sanjal.

Določeni dražljaji pred in med spanjem lahko spreminjajo tok naših sanj. Prof. Adam Haar iz univerze v Massachuttesu je izumil posebno rokavico, ki spremlja faze spanca uporabnika. Poleg tega naj bi bila sposobna z različnimi dražljaji usmerjati, o čem bomo sanjali. Nekaj podjetij ga je že prosilo za sodelovanje pri njihovih projektih z vsajanjem sanj (TDI – target dream incubation), a jih je zavrnil.

Podjetje Coors je pred kratkim povabilo prostovoljce k preprostemu eksperimentu. Pred spanjem so si morali ogledati reklamo piva Coors, ki vsebuje fantastične prizore slapov, gora, gozdov, svežine in seveda loga njihovega piva. Od 18 udeležencev jih je pet priznalo, da so sanjali podobne prizore. Ali je njihova sanjska izkušnja napolnila žepe pivovarjev še ni znano, so pa vsi prostovoljci dobili nekaj piva in obljubo o še več piva, če posnetek pošljejo svojim prijateljem.

Zdaj vsaj 40 znanstvenikov poziva k regulaciji tega »novega trga« in omejevanju TDI metode za oglaševanje. Opozarjajo, da bi lahko pametni zvočniki, kot je applova Siri (ki jo ima 40 milijonov Američanov), med spanjem svojim lastnikom predvajali zvočne vsebine, ki bi jih pripravile do nakupa določenih izdelkov in storitev. Morda pa nočni program na televizijah zamenjajo ure in ure takšnih skrbno posnetih reklam, ki nas bodo vsako noč popeljale v Coca-Cola božičkovo vas.

Če ti take novice kradejo spanec, si lahko miren. Če ne spiš, vsaj sanjati ne moreš.

 

Viri:

https://www.sciencemag.org/news/2021/06/are-advertisers-coming-your-dreams

https://futurism.com/the-byte/corporations-advertisements-in-dreams

Junior novinar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.