Odkrit najčistejši zrak na svetu

Znanstveniki so našli atmosfersko območje brez delcev, ki so jih povzročile človeške dejavnosti, kot so kurjenje fosilnih goriv in zračni promet. Najčistejši zrak na Zemlji se očitno nahaja nekje na Antarktičnem oceanu.

Atmosfersko območje, imenovano zrak obmejnega sloja, ki napaja spodnje oblake, za katerega so ugotovili, da ga človekove (antropogene) dejavnosti ne spreminjajo. Do odkritja je prišla raziskovalna skupina z oddelka za atmosferske znanosti z univerze Colorado.

Znanstveniki so želeli ugotoviti, kaj se zadržuje v zraku in od kod prihaja z merjenjem njegove sestave bioaerosolov, naravnih ali umetnih delcev, ki obstanejo v zraku. Vzorci so bili odvzeti na krovu raziskovalnega plovila Investigator, ki je plul iz Tasmanije do ledenega roba Antarktike.

Znanstveniki so ugotovili, da zračni sloj ne vsebuje delcev, ki jih ljudje ustvarjajo s kurjenjem fosilnih goriv, potovanjih z letali ali avtomobili.

Podnebne spremembe nam kažejo, da človeški vpliv sega skoraj v vse kotičke tega sveta, raziskovalna skupina je zato domnevala, da bodo vplive našli tudi v zraku nad Južnim oceanom, ki obdaja Antarktiko.

»Bakterije v zraku nad Južnim oceanom smo lahko uporabili kot diagnostično orodje za odkrivanje ključnih lastnostih spodnje atmosfere,« je v izjavi povedal soavtor raziskave Thomas Hill.

»Na primer, da so aerosoli, ki nadzorujejo lastnosti oblakov Južnega Oceana, močno povezani z oceanskimi biološkimi procesi in da je Antarktika videti povsem izolirana od razkroja mikroorganizmov in odlaganja hranil na južnih celinah.«

»Te ugotovitve kažejo, da je Južni ocean eden redkih krajev na Zemlji, ki so ga antropogene dejavnosti minimalno prizadele.«

Študija je bila objavljena v  Proceedings of the National Academy of Sciences.

VIRPnas