Paleontologi odkrili sesalca, ki je nasledil dinozavre po njihovem izumrtju

concept destruction of dinosaurs by a falling

meteorite, 3d render
Foto: Denis-Art iz iStock

Dinozavri, meteor in konec prevlade velikanov zgodovine. Prevladali so sesalci, ampak kateri? Paleontologi iz različnih institutcij po ZDA so odkrili vrsto sestalcev, ki je hodila po Zemlji tik za dinozavri.

Mali sesalec, ki je sledil dinozavrom po padcu meteorja

Pred približno 65 milijoni let naj bi živela novoodkrita vrsta živali, ki je bila del skupine Periptychidae. Iz slednje so kasneje nastali mnogi sesalci, vključno z jeleni, kravami in prašiči. No, to bitje je bilo drugačno.

Z imenom Militocodon lydae je bil mali vsejed velik približno toliko, kot činčila in tehtal manj kot 500 gramov (med 250 in 450 g). Živel je na območju današnjih Združenih držav Amerike približno 610.000 let po množičnem izumrtju ob koncu krede.

»Kamnine iz tega časovnega obdobja imajo izrazito slab fosilni zapis,« je povedal dr. Tyler Lyson, kustos paleontologije vretenčarjev v prirodoslovnem in znanstvenem muzeju v Denverju. »Odkritje in opis fosilne lobanje sesalca je pomemben korak naprej pri dokumentiranju najzgodnejše diversifikacije sesalcev po zadnjem množičnem izumrtju Zemlje,« je dodal.

Mali sesalec, ki je nasledil dinozavre
Mali sesalec, ki je nasledil dinozavre Foto: on sci news

Na območju, imenovanem Corral Bluffs, vzhodno od Colorado Springs v Koloradu, so odkrili fosil lobanje in čeljusti. Tam se nahaja formacija, ki se razteza vse od pozne krede do spodnjega paleocena.

Sesalci so po izumrtju dinozavrov eksplodirali

Militocodon lydae daje pomembne namige o eksplozivni raznolikosti sesalcev po izumrtju dinozavrov.

»Kako in kdaj se je življenje obnovilo po izumrtju dinozavrov, je zavito v tančico skrivnosti zaradi slabih fosilnih zapisov,« so poudarili pri ekipi, ki je ustvarila novo študijo. »Toda zahvaljujoč izjemnemu odkritju popolnih fosilov iz Corral Bluffsa, lahko zdaj ustvarimo živo sliko o tem, kako in kdaj se je življenje na Zemlji obnovilo po najtemnejši uri.«