V najbolj suhi puščavi na svetu odkrili novo vrsto dinozavra

Znanstveniki so v puščavi Atakama sredi Čila našli ostanke neznane vrste dinozavra. V najbolj suhi puščavi na svetu, ki se razteza na več kot sto tisoč kvadratnih kilometrih ob obali Tihega oceana, je ekipa geologov našla ostanke velikega dinozavra. Poimenovali so ga Arackar Licanantay, kar bi v slovenščini pomenilo »Atakamske kosti«, če bi prevajali iz lokalnega jezika Kunza.

Najdba sredi najbolj suhe puščave na svetu

Ekipa, ki jo je vodil čilski geolog Carlos Arevalo, je 75 kilometrov južneje od mesta Copiapo našla ostanke velikega dinozavra. Najdba vključuje nekaj vratnih in prsnih vretenc, kolčnico in stegnenico. Čeprav je analiza pokazala, da naj bi bil dinozaver dolg vsaj šest metrov, pa so strokovnjaki enotni pri mnenju, da gre za mladega dinozavra.

Puščava Atakama, ki leži na zahodnem delu Čila in se dotika Tihega oceana, je najbolj suha puščava na svetu. Nekateri deli puščave so bili brez dežja že sto let, temu pa ni bilo tako pred 70 milijoni let. V tistem obdobju je bilo območje Atakame eno izmed najbolj zelenih predelov planeta, polno palm, rastlin in trave. Danes pa prisotnost peska in kamnov omogočata dokaj enostavno iskanje fosilov.

Slika najdbišča, ki jo je objavil eden izmed članov ekipe

Sorodnik 37-metrskega Titanozavra

Analize kosti so pokazale, da je dinozaver pripadal družini Gigantozavrov oziroma Titanozavrov. Njihove kosti so našli že v devetdesetih letih in pred sedmimi leti v Argentini, a jih do pred kratkim niso znali povezati. Medtem, ko so Titanozavri lahko dosegli tudi 37 metrov dolžine pa je bil novo odkriti dinozaver veliko manjši pripadnik in daljni sorodnik omenjenega dinozavra.

Iz ostankov so ugotovili, da naj bi bil sicer sorodnik Titanozavra. Dolg je bil 6,3 metrov in tehtal naj bi 3 tisoč kilogramov. Prehranjeval se je z rastlinami in bil tako član herbivorov. Prav tako je bil kvadriped in je hodil po vseh štirih nogah.

Infografika novega dinozavra, ki ga je objavila agencija AFP
Infografika novega dinozavra, ki ga je objavila agencija AFP (vir: AFP Agency)

Ostanki in dopolnjen skelet bodo razstavljeni v muzeju naravne zgodovine v Čilu.

Prejšnji članekTop jedi za preganjanje mačka – po mnenju kuharskih strokovnjakov
Naslednji članekIščemo 10 besed, ki navdihujejo Slovenijo!