Z novo metodo našli še več rdečih pritlikavk, potencialno tudi življenje

Pred kratkim so znanstveniki zagnali najmočnejšo anteno na svetu. Prva jo je uporabila skupina avstralskih astronomov, ki so z novo anteno zaznali signale devetnajstih novih rdečih pritlikavk.

Skupina znanstvenikov pod vodstvom dr. Benjamina Popa je v reviji Nature Astronomy objavila rezultate svoje raziskave z najmočnejšo anteno na svetu LOFAR. Našli so 19 rdečih pritlikavk, pri štirih pa so zaznali motnje v signalu, kar kaže na prisotnost planetov.

Najmočnejša antena na svetu

LOFAR je radijski teleskop. To pomeni, da vesolja ne gleda skozi leče temveč posredno prek radijskih valov. Zelo občutljive antene lovijo razne signale iz vesolja, računalniška tehnologija pa omogoča njihovo prepoznavanje. LOFAR je bil postavljen leta 2012 in spada v novejšo generacijo radijskih teleskopov. Sestavlja ga 52 postaj, razporejenih po Evropi (večina jih je na Nizozemskem), in premore okoli 20.000 majhnih anten. Za razliko od starejših teleskopov svoje vrste LOFAR signalov iz različnih postaj več ne združuje simultano, temveč se vsi zbirajo v centralnem računalniku. Ta jih nato združi in ustvari celotno sliko.

Slika vesolja
Slika, ki jo je posnel Lofar. (vir: lofar-surveys.org)

LOFAR je le začetek

Rezultati so spodbudni, saj je LOFAR prototip nekega drugega teleskopa, ki je še v fazi izgradnje. Imenoval se bo Square Kilometre Array in bo največji ter najmočnejši teleskop na Zemlji. Že zdajšnja raziskava je potrdila kar 19 novih zvezd in štiri planete in le predstavljamo si lahko, kaj bomo še našli.

Uprava Square Kilometre Arraya
Uprava Square Kilometre Arraya (vir: wiki)

Najraje se proti nebu obračajo Avstralci

Benjamin Pope je povedal, da ima Avstralija dolgo tradicijo opazovanja neba preko radijskih signalov. Že med drugo svetovno vojno so v ta namen uporabljali kar vojaške radarje, leta 1961 pa so postavili Parkesov teleskop, ki je še zdaj eden izmed vodilnih. Square Kilometre Array bo prav tako stal v Avstraliji.

LOFAR postaja
Ena izmed LOFAR postaj na Nizozemskem (vir: wiki)

Rdeče pritlikavke so zelo priljubljene med astronomi, saj so njihovi planeti mnogokrat podobni Zemlji. Temperature na njih so najbrž zmerne, edina težava je ultravijolično sevanje. Predvideva se, da je sevanja preveč za možnost življenja, a to se lahko izkaže za napačno. Ravno zato astronomi nadaljujejo svoje iskanje Zemlji podobnih planetov in življenja na njih. Kot poudarja Pope, ni cilj najti planeta B, temveč dokaze o življenju izven Zemlje. Zato moramo varovati naš planet, saj rezerve ni.

Vir:

Prejšnji članekHuawei predstavil telefon nova 9: Inspiracija v fotografiji in videografiji
Naslednji članekRaziskava: Nakup rabljenega prenosnika v številkah – okolje, prihranek, zanesljivost in življenjska doba