Znanstveniki na Antarktiki odkrili podtalnico z Marsa

A Meteor glowing as it enters the Earth's atmosphere
Foto: solarseven iz iStock

Meteorit Allan Hill 84001 so odkrili leta 1984, a do danes ni nikomur uspelo ugotoviti, ali organski material na njem izhaja z Marsa ali Zemlje. Pred 15 milijoni let se je kos 4 milijarde let starega kamna odlomil od površine Marsa in pristal na Zemlji. Kljub temu, da so meteorit odkrili že (oz. šele) v osemdesetih letih, so znanstveniki šele nedavno potrdili, da so na njem sledi ogljika in dušika.

Meteorit je svoje ime – Allan Hill 84001 – dobil po kraju odkritja, strokovnjaki pa so dolgo debatirali, ali organski materiali na njem izvirajo z Marsa ali pa so se na njem znašli šele na Zemlji. Japonski znanstveniki z institucij ELSI in JAXA so prepričani, da sedaj ni več dvoma, da izhajajo z Marsa. Nekaj ogljikovih in dušikovih materialov je bilo namreč ujetih v karbonatnih globulah, kar pomeni, da so bili ves čas zaščiteni. To je japonske strokovnjake vodilo v razmišljanje, da so bile na Marsu morda podtalnice, ki so omogočale življenje.

Najnovejše ugotovitve so posledica natančnega raziskovanja v specializirani vrsti laboratorija, v katerem znanstveniki nosijo posebne zaščitne obleke, kroženje delcev po ozračju pa je strogo kontrolirano. Pred tem so meteorit preiskovali v bolj tradicionalnih laboratorijih, kjer je obstajala možnost onesnaženja. Znanstveniki so v zadnji raziskavi s kamnine odstranili drobne koščke karbonata, ki so jih nato obdelali z ionskimi žarki, da bi s površja odstranili vse onesnaževalce. Kar je ležalo spodaj, predstavlja, kako so kemikalije v meteoritu izgledale pred prihodom na Zemljo.

3D rendering of a swarm of Meteorites or asteroides entering the Earth atmosphere.
Foto: ratpack223 iz iStock

Življenje na Marsu?

Karbonatne molekule so organske materiale varovale skozi dolga geološka obdobja. Meteorit je večino časa verjetno bil pod zemljo, ki ga je milijarde let varovala pred močnimi ultravijoličnimi žarki in sevanjem kozmičnih žarkov. Karbonatne molekule se običajno pojavljajo v podtalnici, kar kaže na moker in organski Mars. Dušik je esencialni element za vse življenje na Zemlji: potreben je za proteine, DNK, RNK in druge življenjske materiale. To pomeni, da je možno, da je na Marsu nekoč bilo življenje.

Večina dušika, ki so ga znanstveniki do sedaj našli na Marsu, je bilo ujetega v dušikovem plinu ali znotraj kemikalij v zemlji. Nedavno odkritje dušikovih sestavin v karbonatu pa daje vedeti, da je morebitno življenje na Marsu imeli enako obliko dušika kot življenje na Zemlji. Najbolj prepričljiv dokaz za to je dejstvo, da je bila prisotnost organskega dušika na meteoritu veliko večja, kot bi bila, če bi izvirala iz ledu na Antarktiki. Material je v kamen vstopil, ko se je oblikoval.

VIRAll That's Interesting