Sponzorirano

Odnos do menstruacije v popularni kulturi

Pomaranča
Sponzorirano

Menstruacija, perioda, mesečno perilo, mesečna čišča, perilo je nekaj izrazov za biološko izkušnjo, ki se navezuje na ženski spol in povezuje njihovo (oz. našo) družbeno skupino. Ta biološki dejavnik, ki ga dojemamo tudi v širšem sociokulturnem kontekstu pa je še vedno znan kot neka tabu tema, o kateri se ne pogovarjamo veliko. V nekaterih kulturah velja celo za nekaj nečistega, sramotnega in jo spremljajo različni miti, vraževerja in diskriminacije.

Vir socialne stigme

Gre za stigmo, ki se nanaša na krvavi madež, zaradi katerega naj bi bilo žensko telo oz. ženska kultura pomanjkljiva. Ta stigma pa se v sodobni kulturi prenaša s televizijskimi oglasi (v katerih je kri prikazana kot modra tekočina), pomanjkljivimi izobraževalnimi materiali, filmi in tišino.

Glede na to, da ima dnevno periodo okoli 300 milijonov žensk po vsem svetu, se zdi, da še vedno ne govorimo dovolj o tem oz. nas je sram razpredati o tem naravnem pojavu.

Vpliv filmov na periodo

Prizori, ki so prikazani v filmih Moja punca (My Girl, 1991) in Plava Laguna (The Blue Lagoon, 1980), Carrie (1976) in Superbad (2007) do nekatere mere pomagajo pri normalizaciji pogovora o menstruaciji. Po drugi strani pa še vedno pretiravajo z močnimi socializacijskimi sredstvi, kot so panika, gnus in pretiravanje o količini krvi. Pretiravanje je še posebej opazno pri filmih Plava laguna in Carrie, pri katerih je prva menstruacija prikazana kot izbruh vulkana.

Prelomno leto na velikem zaslonu za menstruacijo pa je bilo šele leto 2019. Takrat je film Period. End of Sentence prejel filmsko nagrado oskar za najboljši kratki dokumentarni film. Torej se stvari le spreminjajo …

Kaj pa televizijski oglasi?

Prvi televizijski oglasi o higienskih vložkih so se pojavili šele leta 1985, 13 let po izumitvi televizije. V prvih reklamah so se pojavljale slavne osebnosti, kot je Courtney Cox, ki so periodo naslavljale kot »obdobje«.

Menstruacijski oglasi ter oglasi o vložkih in tamponih pa so zasijali šele leta 2014, ko se je začela kampanja #LikeAGirl, s pomočjo katere so rušili ženske stereotipe. Po tem letu so se pričeli pojavljati oglasi, ki so razpravo o menstruaciji postavljali v javni diskurz.

Zakaj smo potrebovali toliko let?

Menstruacija je še vedno tabu tema, kateri je na pomoč želela priskočiti popularna kultura, vendar ji ni uspelo, tako kot bi si sama želela. Tema o menstruaciji bo imela vedno pečat tabu teme, saj spada v najbolj osebno o in intimno sfero posameznice, kamor spada tudi tema o spolnosti in spolno prenosljivih boleznih.

Da smo potrebovali toliko časa, da smo se lahko začeli pogovarjati o menstruaciji, pa so krivi zadržki in zgodovinska prepričanja naših prednic, pri katerih se je ta stigma prenašala iz roda v rod. Poskusimo torej normalizirati pogovor o menstruaciji, saj s tem pomagamo širiti koristne informacije ženskam po vsem svetu.

Novinar

Sponzorirano

NI KOMENTARJEV

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.

Exit mobile version