Kratki nasveti o hujšanju – so sladice na dieti dovoljene?

0

Najo, Sanjo, Saša, Boštjana in Gašperja smo vprašali, kaj menijo o aerobni oziroma kardio vadbi, sladicah in prehranskih dopolnilih na dieti.

NAJA ČORIČ, osebna trenerka in tekmovalka v bikini kategoriji, www.najacoric.com

Kaj meniš o aerobni oziroma kardio vadbi pri hujšanju?

“Dolgotrajna aerobna vadba za hujšanje ni najbolj primerna, ker zvišuje stresni hormon kortizol in vodi v propadanje mišične mase, saj telo najprej pokuri največjega porabnika energije, torej mišice, šele na koncu maščobo. Pri hujšanju je najbolj pomembna prehrana, pri vadbi pa je priporočljivo kombinirati vaje z utežmi in 20-minutni tek. Najboljša izbira se mi zdi visokointenzivni intervalni tek, ki ohranja mišično maso in odlično kuri maščobo.”

So sladice na dieti dovoljene?

“Odvisno od tega, na kakšni dieti smo. Vedno izbirajmo živila, ki so v sklopu naše diete. Sladico si lahko pripravimo iz dovoljenih živil, na primer z dodatkom beljakovinskih praškov, sladil in arom. Če se strogo držimo diete, se lahko nagradimo in si enkrat tedensko privoščimo obrok po želji.”

Katera prehranska dopolnila uporabljaš na dieti?

“Na dieti ne bi mogla shajati brez vitaminsko-mineralnih dopolnil, saj imamo zaradi omejenega vnosa hrane povečano potrebo po njih in jih je priporočljivo dodajati. Zelo koristne se mi zdijo tudimaščobne kisline omega-3.”

SANJA PAHERNIK, lastnica vadbenega centra MaxxFIT v Ljubljani in osebna trenerka,www.maxxfit.si

Kaj meniš o aerobni oziroma kardio vadbi pri hujšanju?

“Aerobna vadba za hujšanje sicer ni nujno potrebna, lahko pa vsekakor pripomore k ustvarjanju kaloričnega primanjkljaja. Poleg tega prinaša druge koristi, kot so izboljšano delovanje srca, ožilja in dihalnega sistema, aktivira imunski sistem, izboljšuje počutje in podobno, zato jo sama štejem kot pomembno komponento zdravega življenjskega sloga. Pazimo, da na tešče izvajamo le nizkointenzivno vadbo, pred visokointenzivno vadbo pa poskrbimo za primeren vnos energije.”

So sladice na dieti dovoljene?

“Tudi iz zdravih živil lahko pripravimo zelo okusne sladice (veliko idej je na Maxximum strani v rubrikiRecepti). Pri tem pazimo, da z njimi ne presežemo svojega dnevnega energijskega vnosa in da sestava sladic ustreza našemu predvidenemu razmerju makrohranil. Menim tudi, da vsakomur občasno zadiši kaj »prepovedanega«, in nič ni narobe, če si to občasno privoščimo. Po takšnem prekršku enostavno nadaljujemo po začrtani poti.”

Katera prehranska dopolnila uporabljaš na dieti?

“Na striktni paleodieti, kateri sledim zadnje mesece, so bila vsa dopolnila prepovedana, tako da sem (hočeš nočeš) shajala brez njih. Po treh mesecih sem se predvsem iz praktičnih razlogov odločila, da v prehrano ponovno vključim beljakovinski napitek (izolirane beljakovine sirotke), s katerim nadomestim enega od obrokov in služi kot napitek po treningu. Poleg tega sem pristašomega-3 prehranskih dopolnil, multivitaminskih dopolnil in aminokisline glutamin.”

SAŠO PETEK, osebni trener in tekmovalec v bodibildingu, www.sasopetek.si

Kaj meniš o aerobni oziroma kardio vadbi pri hujšanju?

“Aerobna vadba ima zelo pomembno vlogo pri izgubi maščobe, saj se med njo porablja veliko energije iz maščobnih zalog. Najučinkovitejša je zjutraj na tešče ali takoj po končanem treningu z utežmi. Glede na to, da na lokalno izgubo maščobe ne moremo vplivati, je praktično vseeno, če aerobno oziroma kardio vadbo izvajamo na tekalni stezi, kolesu, orbitreku in podobnih napravah. Priporočam tudi izvedbo v obliki intervalov, na primer 2 minuti izvajanja pod maksimalno obremenitvijo in 2 minuti pod zmerno obremenitvijo.”

So sladice na dieti dovoljene?

“Svojim strankam in tudi ostalim, ki so na dieti, priporočam en obrok tedensko (t. i. »off obrok«), v katerem je dovoljeno zaužiti vse, kar si zaželimo. V tem primeru si lahko privoščimo tudi katerokoli sladico. Pogoj, da si ta obrok lahko privoščimo, je celotedenska disciplina pri jedilniku in treningih.”

Katera prehranska dopolnila uporabljaš na dieti?

“Težko bi izbral le eno. Na dieti bi zelo pogrešal sirotkine beljakovinske napitke, aminokisline BCAAin t. i. fat burnerje. To so le osnovna tri dopolnila, lahko bi jih naštel še veliko več.”

BOŠTJAN ČEBRON, lastnik fitnes centra HEALTHY LIFE v Ajdovščini, osebni trener in tekmovalec v bodibildingu, www.hl-fitness.net

Kaj meniš o aerobni oziroma kardio vadbi pri hujšanju?

“Aerobna vadba je za posameznike s prekomerno telesno težo vsekakor priporočljiva, čeprav sem mnenja, da je vadba z utežmi v smislu kurjenja telesne maščobe veliko učinkovitejša. Vadba z utežmi poleg velikega vpliva na pospešitev presnove pripomore pri ohranjanju mišične mase, kar je ključno na dieti. Aerobna oziroma kardio vadba pa seveda dodatno prispeva k temu, da porabimo več kalorij. Priporočam različne oblike tovrstne vadbe, glede na posameznikove želje, predhodne poškodbe in telesno težo. Pomembno je le, da najdemo tako obliko, ki nam je v veselje.”

So sladice na dieti dovoljene?

“Večina ljudi dolgoročno težko zdrži brez sladkarij, sploh če so jim strogo prepovedane, zato menim, da se nima smisla psihično mučiti. Občasna sladica se mi ne zdi problematična, tudi ni pomembno, kaj takrat pojemo, saj zaradi redkosti zaužitja to nima bistvenega vpliva na hujšanje. Sladice pa seveda odpadejo pri tistih mojih strankah, ki imajo cilj nastopiti na fitnes tekmovanju. V teh primerih je že beseda sladica prepovedana.” (smeh)

Katera prehranska dopolnila uporabljaš na dieti?

“Velik poudarek dajem prehranskim dopolnilom z vitamini, minerali, maščobnimi kislinami omega-3 in antioksidanti. Tudi kakovostni sirotkin beljakovinski napitek je stalnica na mojem dietnem jedilniku.”

GAŠPER GROM, strokovnjak za prehrano in hujšanje, odgovorni urednik revije Postani Fit,www.maxximum.si

Kaj meniš o aerobni oziroma kardio vadbi pri hujšanju?

“Aerobna vadba doprinese k izgubi maščobe, vendar sta veliko pomembnejša dejavnika trening z utežmi in pravilna prehrana. Če so naši treningi z obremenitvijo intenzivni in pogosti, je dovolj 20 do 30 minut srednjeintenzivne vadbe takoj po treningu z utežmi ali zjutraj na tešče. Intenzivnost naj bo taka, da se lahko ob izvajanju vadbe normalno pogovarjamo. Če so treningi z utežmi manj intenzivni, manj pogosti ali pa jih sploh ne izvajamo, lahko vključimo intenzivnejšo kardio vadbo v dneve, ko ne treniramo z utežmi oziroma trikrat tedensko, če z utežmi ne treniramo. V slednjem primeru priporočam intervalno vadbo, pri kateri se izmenjujeta zelo intenzivni cikel (do 2 minuti) in manj intenzivni cikel (2 do 4 minute).”

So sladice na dieti dovoljene?

“Moje trenerske izkušnje kažejo, da se je sladicam na dieti najbolje izogibati. Ne zaradi tega, ker bi ena sladica uničila celotno dieto, temveč zato, ker sladkarije pri večini ljudi vodijo do novih in vse bolj pogostih skušnjav. Tisti, ki se res ne morejo upreti, naj raje zaužijejo kos sadja, beljakovinsko ploščico z malo sladkorja ali katerega izmed beljakovinskih praškov, ki se pri pripravi zgostijo podobno kot puding (tak je na primer Maxx Dessert).”

Katera prehranska dopolnila uporabljaš na dieti?

“Dopolnila uživam ves čas in na dieti ne dodajam kakšnih posebnih, povečam le vnos maščobnih kislin omega-3 ter vnos vitaminov in mineralov. L-karnitin kot eno izmed najbolj priljubljenih dopolnil v času diete uživam vse leto zaradi splošnih pozitivnih vplivov, ne samo zaradi hujšanja. Na dieti pa si poleg sirotkinega beljakovinskega napitka, ki ga redno pijem, občasno privoščim beljakovinsko sladico Maxx Dessert.”

avtor: Staša Grom, www.maxximum.si

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši svoj komentar
Prosim vpiši ime

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.