Top 5 prigrizkov za novoletno zabavo

Christmas tree from toasted bread, lettuce, ham and cheese. Festive idea for Christmas or New Year dinner.
Foto: Sarsmis iz iStock

Kakšne prigrizke priskrbeti za novoletno zabavo je v študentskih letih pogosta dilema; deset vrečk čipsa nekako ne zaleže več, hkrati pa nimaš ne časa ne prostora (še posebej, če si v študentskem domu), da bi se preizkusil v kakšnem zelo ambicioznem kuharskem projektu.

V pomoč je tu seznam 5 prigrizkov za novoletno zabavo, ki jih zmore narediti tudi popoln kuharski začetnik in z njimi navdušiti prijatelje.

1. Krekerji z medeno rikoto in pršutom

Italian prosciutto crudo or jamon with parsley. Raw ham.
Foto: beats3 iz iStock

Kombinacija sladkega in slanega bo zagotovo pustila dober vtis na vsakogar, ki bo poskusil te krekerje. Sestavine se morda sprva zdijo nenavadne, vendar se njihovi okusi odlično kombinirajo.

Sestavine: krekerji po izbiri, rikota, med, pršut, granatno jabolko, timijan ter morska sol in poper.

Z električnim mešalnikom (ali z roko) zmešaj rikoto, med, sol in poper.

Vse, kar preostane po tem, je sestava; na kreker nanesi pripravljeno rikoto, pršut, granatno jabolko in po vrhu potresi še malo timijana. Pred serviranjem lahko na vrh dodaš še malo medu in morske soli.

2. Pečen Brie z brusnicami in orehi

Baked Camembert brie with fresh rosemary and cranberry sauce. Gourmet appetizer. Breakfast, Food recipe background. Close up

Ta recept je popoln za vse tiste, ki se sira preprosto ne morejo naveličati. Najboljše pa je, da se končno jed lahko namaže na kruh oz. krekerje ali pa se te vanjo kar pomaka.

Sestavine: sir Brie, orehi, suhe brusnice, rožmarin, med in sol.

Za pripravo boš potreboval pečico; to najprej segrej na 180 °C in daj Brie noter za 5 do 10 minut (odvisno od tega, ali želiš, da je sir samo zmehčan ali da se topi, ko ga prerežeš).

Medtem, ko je sir v pečici, na hitro popeči orehe v ponvi na srednje visoki temperaturi, jih odmakni ter zmešaj skupaj z rožmarinom, medom in suhimi brusnicami.

Ko je sir pečen po tvojem okusu, ga vzemi iz pečice in dodaj mešanico z orehi. Ne pozabi posoliti pred serviranjem!

3. Datlji v slanini s kozjim sirom in orehi

Bowl of dried dates on wooden background from top view
Foto: baibaz iz iStock

V slanino je bilo v raznih receptih zavito že mnogo različnih stvari, vendar stavim, da še nisi pomislil na datlje v slanini.

Sestavine: rezine slanine, sveži (ne suhi!) datlji, kozji sir in orehi.

Ponovno segrej pečico na 180 °C. Če imajo datlji koščice, jih previdno odstrani – cilj je, da obe polovici datlja ostaneta skupaj.

V novo nastali prostor na sredi datlja vstavi kozji sir in oreh, datelj zapri in ga nato ovij v slanino (najboljše je, da uporabiš polovico ene rezine slanine, da se bo v pečici do konca spekla).

Na koncu daj datlje v pečico ter jih peči 10 minut na eni strani, nato jih obrni in peči še 8 minut na drugi.

4. Bruskete s figami in modrim sirom

Italian bruschetta bread chips. Full frame. Cheese flavoured snack

Težko je zgrešiti z brusketami – zaradi kombinacije različnih tekstur in okusov bodo gostje v njih zelo uživali, še boljše pa je, da gostitelj z njihovo pripravo nima skoraj nič dela.

Sestavine: narezana francoska štruca, figova marmelada, modri sir in po želji tudi lističi bazilike.

Recept najboljše deluje s popečenim kruhom – popečeš ga lahko v pečici ali pa na štedilniku z olivnim oljem. S tem si pa pravzaprav že opravil večino dela; kar ti preostane je samo še naložiti figovo marmelado in zdrobljen modri sir na kruhke ter po želji okrasiti z lističi bazilike.

5. Feta namaz z brusnicami

Homemade greek cheese feta with rosemary and herbs on wooden cutting board

Vsaka zabava mora vsebovati vsaj en namaz, zato seveda na seznamu ne sme manjkati recept zanj. Ta prigrizek verjetno zahteva največ priprave med vsemi naštetimi, vendar je končni rezultat tega vsekakor vreden.

Sestavine: pomarančni sok, med, sveže ali zamrznjene brusnice, timijan, feta sir, kremni sir, česen, pistacije in olivno olje.

Na štedilniku na srednje visoki temperaturi zmešaj med in pomarančni sok. Dodaj brusnice in vejico timijana, zvišaj temperaturo in počakaj, da mešanica zavre. Nato na nižji temperaturi kuhaj še nekaj minut in tik pred koncem umakni timijan.

Nato s predelovalcem hrane, smoothie mešalnikom ali paličnim mešalnikom zmešaj feta sir, mlet česen, kremni sir in olivno olje, dokler ne dobiš gladke zmesi.

Na koncu namaz prestavi v posodo, dodaj brusnično omako, pistacije in še nekaj medu po vrhu.

Anja Koglot

Junior novinar

Prejšnji članekNajvečji zaslužkarji pri digitalnih bonih ’22
Naslednji članekKdo obdaruje otroke v Španiji?

Junior novinar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.