Sponzorirano

Evropsko prvenstvo v minimotu, Assen 2022 – Tadej Maver Guštin osvojil 5. mesto

Evropsko prvenstvo v minimotu, Assen 2022
Sponzorirano

Letošnje evropsko prvenstvo v minimotu je potekalo v Assnu, na Nizozemskem, od 5. do 7. avgusta 2022. Za panogo minimoto je evropsko prvenstvo največ, kar lahko dirkač zmaga. Svetovnega prvenstva v minimotu namreč ni.

Zame je bilo letošnje prvenstvo debi na evropski sceni. Prvič sem tudi dirkal na tej stezi. Sosednjo, veliko stezo, TT Assen, »poznam« s prenosov motoGP-ja na televiziji, TT Junior Track pa je bil zame popolna neznanka.

Prvo srečanje s stezo

Prosti treningi so bili v petek. Vhodi so bili le trije, kar je pomenilo, da sem se moral na stezo zelo hitro privaditi. Imel sem vsega skupaj le pol ure časa. Večina mojih sotekmovalcev je stezo že poznala, Nizozemcem pa je sploh domača, kot so meni domače vse steze v Sloveniji.

Hitro sem ugotovil, da je Junior Track precej intuitiven in sem že v prvem vhodu naredil čas, s katerim sem bil zadovoljen. V drugem vhodu smo nastavitve malo spremenili in čas sem znižal še za 1.3 sekunde. Prav tako sem se izboljšal v tretjem vhodu.

Kvalifikaciji

V petek popoldne sta bili na sporedu tudi že kvalifikaciji. Prva kvalifikacija je bila v redu in zaključil sem jo na 5. mestu. V drugi kvalifikaciji pa sem imel tehnične težave. Delal sem fantastičen krog, ko se mi je veriga snela. Uspel sem jo ponovno namestiti, vendar se je problem ponovil že čez 3 kroge. Vseeno sem svoj rezultat še izboljšal, vendar ne toliko, da bi to vplivalo na startno pozicijo. Kvalifikacije sem zaključil na 5. mestu.

Prvi dve dirki

Sobota se je, kot na vsaki dirki začela z warm up-om. Tudi tu je šlo brez težav in veselil sem se dirk. Prvo dirko sem tokrat za spremembo startal dobro. Od začetka do konca sem bil na 4. mestu. Pred menoj so bili le trije Italijani, ki mi dajejo vetra tudi na italijanskem prvenstvu.
Druga dirka je bila bolj napeta. Za menoj je vozil Čeh, Vit Bromovský. Nekaj časa me je napadal, potem pa je zaostal in padel. V enajstem krogu so tako pokazali rdečo zastavo. Dirke je bilo konec, osvojil sem še eno 4. mesto.

Zadnja dirka

Ponovno sem lepo startal. Za mano je vozil Jan Poropat, ki je na tej progi že dirkal evropsko prvenstvo in jo dobro pozna. Sledil mi je, vendar me ni mogel ujeti. Par krogov pred koncem dirke pa se mi je snela veriga. Ne bom vam povedal, kako sem bil takrat jezen. To pa me vsekakor ni demotiviralo. Motor sem varno odstranil s steze in kar z dirkaškimi rokavicami na rokah verigo ponovno namestil. Hiter sem bil, vendar je čas vseeno tekel hitreje in zaostal sem za krog. Če bi imel še dva kroga, bi prehitel dirkača pred seboj, tako pa sem za 2 točki izgubil končno 4. mesto, saj sem nedeljsko dirko končal kot 9.

Če potegnem črto …

Lahko rečem, da je bilo to prvenstvo zame izredno lepa in bogata izkušnja, kljub grenkemu priokusu, ki seveda ostaja. Vendar me to samo še dodatno motivira, da bom na naslednjih dirkah dal vse od sebe in v vožnji le še napredoval.

Povedati pa moram, da sem zelo vesel pohval, ki sem jih dobil od Italijanskih voznikov in njihovih očetov, ki so budno spremljali dogajanje na progi. Veliko mi pomeni, da ljudje, ki vozijo bolje od mene, opazijo moj trud in napredek. To pomeni, da dobro delam.

Nizozemska, Nizozemci in drugačna pravila

V času prvenstva sem spoznal kar nekaj novih prijateljev. Tokrat sem se večinoma družil z Nizozemci. V pogovoru z njimi in s komisarji sem ugotovil, da imajo tu kar nekaj pravil, ki se razlikujejo od naših. Tako na primer za dirkanje ne potrebujejo dirkaške licence. Zanimivo je tudi, kako se obnašajo, ko dobijo rumeno zastavo. Direktor dirke, gospod Martin van de Pavert, je še posebej poudaril, da je treba ne le znižati hitrosti, temveč se je treba tudi vzravnati na motorju. Tudi zdravniška ekipa je imela kar nekaj dela, saj se je treba pri njih zglasiti vsakokrat, ko dirkač pade, ne glede na to, če se poškoduje ali ne. In še ena stvar, ki je nismo vajeni ne v Sloveniji ne v Italiji je bila ta, da so po koncu dirke preverili hrupnost naših jeklenih konjičkov. Kot vidite, kar nekaj razlik, ki pa smo se jih dirkači hitro naučili.

Da si boste laže predstavljali, kako je bilo v Assnu, vam prilagam še par fotografij. V naslednjih dneh pa bom na svoji Facebook strani objavil še druge stvari, ki sem jih doživel v Assnu in na poti do tja. Prijetno listanje želim!

Tadej Maver Guštin je perspektiven minimoto dirkač, kateremu je ponosni sponzor revija Študent.

Sponzorirano

NI KOMENTARJEV

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.

Exit mobile version