Naslednji korak – virtualni svet

Na konferenci Cisco Expo 2007 smo dobili priložnost poklepetati z Istvanom Pappom, ki je pri Ciscu odgovoren za zdravo poslovanje jadranske regije in Madžarske. Zaupal nam je naslednje odgovore na naša vprašanja.

Na vaši predstavitvi ste govorili o novem spletu (Web 2.0) ter novih storitvah. Bi to krajše povzeli za naše bralce?
Novi splet bo uporabnikom ponudil povsem novo izkušnjo in nove možnosti. Že sedaj smo lahko priča revolucionarnim novostim, kot so virtualni svetovi in okolja, med njimi eden najbolj znanih Second Life. V virtualnem svetu si lahko ustvarite svoj lik po svojem okusu in željah, z njim živite, uživate, celo zaslužite. Še več, dejstvo, da se vse velike svetovne korporacije tovrstnih projektov aktivno udeležujejo, pove, da gre zares. Ščasoma bo meja med realnim in virtualnim svetom vse bolj zabrisana.

Kaj menite o spletni strani You Tube?
You Tube je hitro postal zelo pomembna institucija na spletu. Uporabniki želijo sodelovati pri kreiranju vsebin ter spremljati nekomercialne vsebine in prav tu so jim to možnost ponudili.

Kaj pa ostale podobne novodobne rešitve?
Med zanimivejšimi je tu še Flickr, spletna stran, ki jo je ustanovil islandski študent umetnosti. Študent iz države, ki premore vsega 300.000 prebivalcev, je tako začel objavljati svoje kakovostne digitalne fotografije, stvar pa se je razvila do te mere, da danes z njegove spletne strani fotografije prenaša kar 4 milijone ljudi, nekateri pa tudi prispevajo svoja dela. Seveda je tu še ogromno podobnih spletnih strani, a le nekaj deset res uspešnih. Je pa lepo videti, da z dobro idejo ter pomočjo spleta in uporabnikov lahko kaj hitro uspeš tudi v svetovnem merilu.

Kaj pa vse pravne omejitve – intelektualne pravice, distribucija vsebin itd.?
Tudi pravo ne more ustaviti želja uporabnikov. Ponudniki so tisti, ki morajo najti pravi način, kako uporabnikom želene vsebine ponuditi na enostaven in cenovno ugoden način.

Spletne uporabnike čedalje bolj moti dejstvo, da se jih izkorišča tudi v komercialne namene – zvečine nam hočejo nekaj prodati. Je tu sploh možna drugačna interakcija?
Podjetja se bodo morala do spletnih uporabnikov začeti obnašati drugače. Uporabniki želijo biti del nečesa, želijo sodelovati, ustvarjati … Lep primer je avtomobilski proizvajalec Toyota, ki je fotografije svojega novega modela javno objavila na spletu in pozvala uporabnike, naj jim pomagajo pri kreiranju nove oglaševalske akcije. In so uspeli. Bržkone najboljši svetovni primer pa je rudnik zlata, ki je na spletu objavil vse ključne podatke o svojih zemljiščih ter ponudil več sto tisoč dolarjev nagrade uporabniku, ki jih bo pripeljal do zlata. Konkurenca je menila, da gre za poslovni samomor. A poteza se je izkazala za več kot uspešno. Tekmovanja se je udeležilo veliko poznavalcev s celega sveta, kar 80 odstotkov predlogov pa je rudarje resnično pripeljalo do kep žlahtne kovine. Rudnik je svoje prihodke podvajseteril.

Za konec še nekaj vprašanj o vas. Imate naporen urnik? Koliko ur na dan delate?
Delam praktično cel dan od jutra do večera, seveda s krajšimi in daljšimi odmori, med katerimi se ukvarjam z družino. Sicer pa v povprečju delam 13 ur dnevno.

Katere tehnologije uporabljate pri svojem delu?
Prenosnik je osnovno orodje, prav tako dlančnik.

Koliko GSM aparatov in mobilnih številk imate?
Tale napravica (pokaže na dlančnik, op. p.) služi kot mobilnik, zna pa še marsikaj drugega. Imam pa le eno mobilno številko.

Brez česa ne morete?
Hmm. Dostopa do omrežja. Brez tega ne bi mogel biti produktiven. Še več, če bi mi Cisco jutri sporočil, da bom moral za vse storitve in dostop do njih odšteti npr. 10 evrov dnevno, bi jih odštel.

Gre za neke vrste zasvojenost?
Bo držalo, ko se enkrat navadiš, da imaš dostop do vseh informacij in vsebin kadarkoli in kjerkoli, je res težko pomisliti, kako bi lahko shajal brez tega.

Najlepša hvala za odgovore.

Miran Varga.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.