Banka na mobilnem telefonu

Danes je poslovanje s financami še lažje in enostavnejše, ker nam banke ponujajo poleg elektronskega spletnega bančništva tudi spletno bančno poslovalnico, ki jo lahko uporabljamo preko t. i. pametnih mobilnih telefonov.

Mobilno bančništvo omogoča dostop do računov na poti, vse, kar potrebujemo za uporabo, je mobilni telefon z možnostjo prenosa podatkov in že imamo brez dodatnih stroškov dostop do osnovnih informacij o računih.

Kako?
Do mobilnega bančništva lahko vstopamo preko spletne strani, ki jo vpišemo v brskalnik na mobilnem telefonu, podobno kot vstopamo v spletno bančno poslovalnico preko interneta na računalniku. Za uporabo mobilnega bančništva potrebujemo transakcijski račun, odprt v banki, mobilni telefon oz. mobilno napravo z operacijskim sistemom Symbian S60 3 oz. novejši ali Windows Mobile 6.0 oz. novejši, mobilni telefon oz. mobilno napravo z dostopom do interneta ter prevzeto kvalificirano digitalno potrdilo na mobilnem telefonu oz. napravi. Mobilni telefoni z androidnim operacijskim sistemom za enkrat na žalost še ne podpirajo digitalnih potrdil, zato na njih mobilno bančništvo ne deluje.

Prednosti
Bančništvo na mobilnih telefonih ponuja preprostejše, preglednejše in hitrejše opravljanje storitev. Vse, kar naredimo na mobilnem telefonu, lahko vidimo tudi v spletnih bančnih poslovalnicah na računalniku in obratno. Mobilno bančništvo ponuja možnost uporabe dodatnega varnostnega gesla, lahko si nastavimo limit porabe sredstev in prejemanje SMS sporočil ob vstopu v spletno bančno poslovalnico. S storitvijo bančništva na mobilnem telefonu pa v bistvu pridobimo dva dostopa za eno ceno: z računalnikom in z mobilnim telefonom. Bančništvo na mobilnih telefonih ponuja možnost uporabe ne glede na našega ponudnika mobilne telefonije.

Formalnosti
Vlogo za uporabo bančništva na mobilnih telefonih lahko oddamo v bančni oz. spletni bančni poslovalnici. Slovenske mobilne banke komitentom omogočajo vpogled v stanje na računu, plačevanje s posebno položnico in bančnim nalogom, prenos denarja med računi, oddajo naročila za sklenitev kratkoročnega depozita, naročilo za povečanje limita, spremembo osebne PIN kode ipd.
Varnost pa je še vedno največja skrb za uporabnike. Banke, ki storitev ponujajo, trdijo, da je uporaba mobilnega bančništva povsem varna, saj uporabniki dostopamo do mobilne banke s svojim uporabniškim imenom in geslom, sistem uporabnika prepozna prek mobilne številke telefona, prek katere dostopa do mobilne banke, za transakcije pa je potrebno vtipkati PIN kodo.

Sanda Gajsar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.