Biti inovativen bo verjetno postalo ključno vodilo mladih ljudi

Inovativnost je beseda, o kateri se zadnje čase vedno več govori. Vedno več ljudi jo uporablja v praksi. Inovativnost povzroča uspeh. Žal pa inovativnost ni vedno pozitivna.

Marsikateri profesor je mnenja, da sicer je nekaj študentov inovativnih, a večje število jih je pasivnih, posebno glede študija. Študenti naj bi kar se tiče študija bili premalo zahtevni in kaj bi se zgodilo v primeru, da bi bili bolj zahtevni? Dvignil bi se prag inovativnega razmišljanja in s tem tudi inovativnosti in doseglo nenehno posodabljanje predavanih znanj.

Žiga Vavpotič, strokovni direktor Zavoda Ypsilon in avto Moje sr(e)čne knjige nam je spregovoril, podal svoje mišljenje o inovativnosti. »V Zavodu Ypsilon ugotavljajo, da se nahajamo sredi največje (r)evolucije človeštva. Razvoj novih tehnologij, na čelu z informacijsko tehnologijo, je pripeljal do povsem novih zakonitosti delovanja družbe.«

Trendi, ki zaznamujejo našo družbo
»Če pogledamo samo nekaj trendov, ki zaznamujejo današnjo družbo, kot so na primer razcvet interneta, globalna povezanost, odprti trgi, individualizacija, veliki presežki dobrin na trgu (vsaj za zahodni svet), vzpon žensk, poveličevanje zabave, vsesplošna konkurenca, itn., lahko ugotovimo, da smo sredi pravega cunamija sprememb. V skladu z zakoni pojava singularnosti, pa so te spremembe vse hitrejše in hitrejše. Današnji svet je povsem drugačen, kot je bil pred 20 leti, že čez 5 let pa bomo živeli povsem drugače, kot živimo danes. S povsem novimi zakonitostmi in novimi izzivi. S svetlobno hitrostjo se od današnje informacijske družbe razvijamo v ustvarjalno družbo.«

Ustvarjalna družba
»Prva velika zakonitost ustvarjalne družbe je, da ima ključ za uspeh, bogastvo, moč in srečo v rokah prav vsak posameznik. V ustvarjalni, inovativni družbi prehajajo namreč sredstva moči in vzvodov od zemlje, fizičnega dela in kapitala na raven intelekta, možganov – na raven inovativnosti in ustvarjalnosti na vseh področjih človekovega življenja in dela, kar vodi k drugačnosti in uspešnemu nastopu na trgu. Ravno zato so dandanes vedno bolj ključni izjemno talentirani in kompetentni posamezniki. Govorimo o manj kot enem odstotku družbe, o posameznikih, ki v bistvu s svojim imenom in priimkom postajajo prave blagovne znamke. Ti posamezniki so gonilo sprememb v ustvarjalni družbi, z neverjetno mero svobode in vpliva za nadaljnji razvoj sveta.«

Talentirani posamezniki
»Vedno večji del omenjenih talentiranih posameznikov izhaja iz t. i. generacije Y. To so ljudje, rojeni med letoma 1980 in 2000 in predstavljajo kar četrtino svetovnega prebivalstva. Gre za generacijo, ki je rojena v informacijski dobi, z vizijo mednarodne povezanosti in soodvisnosti ter verske, rasne in kulturne raznolikosti – z vrednotami sodobnega sveta.«

Dostop do tehnologije
»Dostopnost tehnologije in nove vrednote, podprte z neverjetno željo po vseživljenjskem učenju, pa vodijo do razvoja novih izjemnih talentov z veliko mero kompetentnosti in znanja.
Tako je logično, da so mladi najbolj inovativni na področjih, ki so jim najbližje. Če bi moral izbrati eno samo področje, je to gotovo tehnologija. Poglejte samo primer Facebook in starost njegovega ustanovitelja.«

Biti inovativen
»Biti inovativen bo verjetno postalo ključno vodilo mladih ljudi. Vendar moramo biti inovativni tudi modro, družbeno odgovornost, rabimo sonaravni trajnostni razvoj, saj je nepremišljena inovativnost lahko tudi slaba.«

»Ko me sprašujejo, kaj priporočam mladim na njihovi poti, je odgovor jasen. Ne dovoli, da ti ukradejo sanje. Ukradejo ti jih lahko le, če sam nehaš verjeti vanje. Sami ne moremo spremeniti sveta. Lahko spreminjamo sebe. Ko se nam pridružijo še drugi, lahko skupaj spreminjamo svet na bolje. Ob tem ne smemo pozabiti, da mora biti naše življenjsko vodilo, delati dobro.«

Zavedajte se tega, vaše sanje, so vaše sanje in za njih živite vi in ne kdo drug namesto vas. Naredite tisto kar vas veseli, pri tem pa ne prizadenite ljudi okoli sebe, ki vas imajo radi.

Mojca Buh

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.