Delo v oglaševalski agenciji

Oglaševalska agencija je po Slovenskem oglaševalskem kodeksu “podjetje, ki se ukvarja s tržnim komuniciranjem in v okviru tega z oglaševanjem kot s svojo registrirano dejavnostjo za naročnika v vseh ali v posameznih delih procesa: raziskovanje, snovanje, kreacija, strategija, svetovanje, projektiranje, izvedba in proizvodnja, načrtovanje, zakup prostora in časa v medijih itd. ter s tem ustvarja svoj dohodek”. V osnovi jo sestavljajo štirje temeljni oddelki: vodenje projektov, oddelek raziskovanja in načrtovanja, kreativa in  medijski oddelek.
 
Vodja projektov koordinira potek projekta od briefa do končne izvedbe. Brief (izhodišča) običajno obsega eno do dve strani in temeljito predstavi, kaj naročnik ponuja, kdo so njegove ciljne javnosti, katere so konkurenčne prednosti, s katerimi želi komunicirati in se z njimi diferencirati od konkurence, določa proračun, namenjen realizaciji projekta, postavljeni pa so tudi časovni roki, katerih se morata držati tako naročnik kot agencija. Dobro zastavljen in predstavljen brief vodi do odlične kreativne in izvedbene rešitve, s tem pa do kakovostne, uspešne in učinkovite komunikacijske akcije.

Po predstavljenem briefu oddelek za načrtovanje in raziskovanje v sodelovanju s preostalimi oddelki izoblikuje osnove oglaševalske strategije, ki podrobneje začrta potek izvedbe projekta. Sodelovanje (med) vsemi oddelki je nujno, saj osebe, zaposlene v posameznih oddelkih, razpolagajo z znanjem in informacijami, ki jih drugi nimajo. V tem delu se definirajo cilji komuniciranja, opredelijo ciljne javnosti, oblikujejo glavna sporočila in glede na določen proračun izberejo ustrezni komunikacijski kanali in frekvenca. Znotraj kreativnega oddelka pisci besedil (copy-writer) preoblikujejo naročnikove cilje komuniciranja v besedilne osnove, ki izražajo čim več s čim manj besedami. Oblikovalci do potankosti izoblikujejo celotno vizualno podobo celotne oglaševalske akcije in so odgovorni za njeno izvedbo. Pomemben člen so tudi t.i. DTP-jevci, ki so podpora oblikovalcem in se ukvarjajo s korekturami, tj. vnašanjem oblikovnih in tekstovnih korektur ter pripravo končnih del za tisk.

Medijski oddelek oblikuje medijske načrte in poskrbi za zakup medijskega prostora, pri tem pa upošteva, da oglasna sporočila dosežejo ciljno publiko ob pravem času, z dovolj veliko frekvenco in s čim manj stroški. Osebe, zaposlene v medijskem oddelku, morajo neprestano spremljati spremembe na trgu medijev in vrednotiti podatke o njih, saj jim to omogoča ocenjevanje stroškov oglasnega prostora, njihovo branost ter opaznost in strukturo občinstva glede na posamezni medij. Sposobni morajo biti tudi za pogajanje z lastniki oz. tržniki medijev, saj jim le-to lahko prinaša velike popuste pri zakupu oglasnega prostora.

Delo v agenciji je raznoliko, dinamično, prežeto s stresom in pogosto zahteva določena odrekanja, a tistemu, ki resnično uživa v tem poslu, to predstavlja le še en izziv več.

Nada Savković
članica Študentske sekcije Slovenskega društva za odnose z javnostmi
www.mojpiar.com

PRidruži se nam!
Prav vsak [tudi če pavziraš ali ponavljaš letnik], ki ga zanima komuniciranje in se želi na tem področju izpopolniti, je dobrodošel, saj nove člane vpisujemo tekom celega leta. Predhodno znanje ni potrebno, ker boš najbolj pomembne stvari kmalu izvedel na PRedigrah in drugih srečanjih.
Več informacij najdeš na http://www.mojpiar.com. PReveri!

 

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.