Odnosi z mediji

Velikokrat se srečamo z napačno definicijo odnosov z mediji, saj se zmotno enačijo z odnosi z javnostmi. Vendarle, pa so odnosi z mediji le ena izmed podzvrsti v spektru organizacijskega komuniciranja, kot so na primer odnosi s kupci, zaposlenimi, poslovnimi partnerji in ostalimi javnostmi, zanimivimi za organizacijo. So pa izjemno pomembni, obenem pa lahko tudi relativno hitro zaznamo njihove učinke in so učinkoviti na dolgi rok.

Dolgoročen in vzajemen odnos z novinarji je ena izmed ključnih stvari, ki se je mora strokovnjak odnosov z javnostmi zavedati. Novinarjem je potrebno posredovati tiste informacije, ki so aktualne in ne umetno prirejenih novic, ki za javnost niso pomembne. Če novinarjem prepogosto pošiljamo sporočila za javnost z nepomembnimi informacijami, nas ne bodo jemali resno takrat, ko bi si jo dogodek zares zaslužil. Pomembno pa je tudi, da so naša sporočila zanimiva, jasna in jedrnata. Novinarjem namreč služijo kot osnova za pripravo novice in kadar prejmejo predolgo, zmedeno in neurejeno sporočilo za medije, je možnost, da ga bodo uporabili sorazmerno manjša.

Eno izmed pomembnejših orodij odnosov z mediji – poleg vzdrževanja dobrih odnosov z novinarji in sporočil za javnost – je novinarska konferenca. Pripravimo jo takrat, ko gre za večji in odmevnejši dogodek organizacije. Biti mora jedrnata in informativna, ne predolga, novinarje pa moramo o njej pravočasno obvestiti. Zanje pripravimo tudi strnjeno gradivo, če je le možno pa jih pogostimo s prigrizkom in pijačo. Pomembno je, da zapustijo novinarsko konferenco zadovoljni in s ključnimi informacijami, o katerih bodo poročali.

Zelo pomembno je tudi poznavanje delovanja in organiziranosti medijev: kakšna je uredniška politika posameznega medija, kdo uredništvo sestavlja in kdo je zadolžen za katero področje. Sporočila, ki jih pošiljamo, morajo biti naslovljena na ustrezne osebe, ki pokrivajo določeno temo, drugače so sporočila izgubljena. Dobro je tudi vedeti, kakšen je doseg posameznega medija in izbrskati čim več podatkov o strukturi občinstva. Predvsem pa je najprej treba premisliti, kateri mediji so pomembni za organizacijo.

Kot študenti odnosov z javnostmi se tega dobro zavedamo tudi v naši študentski sekciji Slovenskega društva za odnose z javnostmi, zato gradimo dobre odnose z novinarji že od samega začetka našega delovanja. Rezultati so bili vidni že lani spomladi, ko smo organizirali mednarodni kongres PRIME in smo imeli precejšnje število objav. Pri letošnji organizaciji PR TOUR-a*, ki je potekal konec februarja po Sloveniji, pa so nam znanje, izkušnje in graditev ugleda naše sekcije omogočili, da smo dosegli še več objav kot lansko leto. Tako se lahko pohvalimo z novico o našem PR TOUR-u v marsikaterem mediju (Finance, Delo, Radio Maribor, Radio Ena, Žurnal idr.). Seveda pa je pri odmevnosti dogodka že v osnovi pomembno dejstvo, da je ta aktualen in zanimiv za medije oz. njihovo občinstvo..

Torej: ko se lotevate projektov in dogodkov, morate že v začetku predvideti, koga bi takšen dogodek zanimal. V primeru, da gre za specializirano temo, bo takšna zainteresirana javnost manjša in posledično pri odnosih z mediji pridejo v poštev le tisti, ki to publiko pokrivajo, če pa gre za dogodek, ki je zanimiv za širšo javnost, boste z novičko lažje prodrli tudi v dnevne medije (časnike, TV in radijske oddaje) in številne revije. Kar seveda pravilno namiguje, da morajo biti odnosi z mediji (oz. še raje odnosi z javnostmi) obvezno prisotni že pri začetku snovanja celega projekta in ne šele takrat, ko je projekt že dorečen in ga je treba ‘zgolj’ še promovirati. Organizacija projektov gre z roko v roki tudi z njegovim komuniciranjem – od začetka do konca!

// Ta del, ki sledi [v kvadratku], prosim ločite od ostalega besedila prispevka in ga dajte v poseben okvirček nekam na sredino prispevka [lahko kar vmes med ostale stolpce na sredino], saj gre za predstavitev enega izmed naših dogodkov/področij delovanja IN OBENEM dober primer tega, o čemer pišem v tem prispevku. //

* V sklopu študentske sekcije Slovenskega društva za odnose z javnostmi smo v tednu od 25. do 29. februarja organizirali PR tour, popotovanje po Sloveniji, kjer smo si ogledali oddelke odnosov z javnostmi uspešnih slovenskih podjetij in organizacij. Tako smo bili gostje v ljubljanski Drami, na Fakulteti za družbene vede, na Mestni občini Ljubljana, v Ptujskih termah, na zavarovalnici Grawe, v enem uspešnejših slovenskih podjetij Krka, na Amnesty International in na koncu našega popotovanja še na agenciji Pristop. Na PR TOUR so se prijavili tako tuji kot slovenski udeleženci. V čast nam je, da smo lahko gostili udeležence iz Nemčije, Anglije, Nizozemske, Italije, Romunije, Španije in Francije. Kljub temu, da so vtisi še zelo sveži, se že veselimo, da se bomo vsi skupaj ponovno srečali jeseni v Torinu.

Tjaša Šnut
članica Študentske sekcije Slovenskega društva za odnose z javnostmi
http://www.kiberpipa.org/~prss/

PRidruži se nam!
Prav vsak [tudi če pavziraš ali ponavljaš letnik], ki ga zanima komuniciranje in se želi na tem področju izpopolniti, je dobrodošel, saj nove člane vpisujemo tekom celega leta. Predhodno znanje ni potrebno, ker boš najbolj pomembne stvari kmalu izvedel na PRedigrah in drugih srečanjih.
Več informacij najdeš na http://www.kiberpipa.org/~prss/. PReveri!

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.