5 nasvetov za začetke s start-upom

mladi podjetnik se drži za glavo

Če si že na točki, ko si se domislil ideje, si zastavil cilj, se odločil tvegati in vložiti v svoj start-up, vendar ne veš, kje začeti, potrebuješ le nekaj usmeritve in pomoči. Na tvojo srečo so se start-upi v Sloveniji zelo razvili v zadnjih letih in odprlo se je polje možnosti.

Vaja dela mojstra

Če želiš vedeti, kaj podjetje potrebuje, postani del njega. Priključi se podjetniški skupini, kjer lahko pridobiš znanja, ki jih nato uporabiš pri svojem start-upu. Če želiš hitrejšo rešitev, pa se spoznaj z uspešnim podjetnikom. Nihče ti ne bo bolje svetoval kot nekdo, ki je izkusil prav to. Vendar ne pozabi, za realizacijo ideje sta potrebna čas in vztrajnost. Ne bo lahko, vendar ne smeš obupati.

Mreženje je pomembno tudi, ko že vzpostaviš svoje podjetje. Na ta način pridobiš nove ideje, poznanstva in potencialne nove poslovne partnerje.

dve dekleti za mizo in računalnikoma se pogovarjata

Če ne veš, vprašaj!

Vsak dan se učimo. Ko se podajaš na novo pot, pa se poraja še posebno veliko vprašanj. Ne boj se vprašati, nekdo bo poznal odgovor.

Pobrskaš lahko na spletni strani startup.si, kjer najdeš informacije o različnih programih, delavnicah, podjetniškem dogajanju in nasvete strokovnjakov.

Za širjenje znanja in spodbujanje start-upov so bili po Sloveniji ustvarjeni tudi različni coworking prostori (najdeš jih npr. na spletni strani regus.si), start-up šole (poglej na inkubator.si) in podjetniška druženja (kot je Startup cafe).

Tehnološki parki, tehnološki in univerzitetni inkubatorjisodelavci na kavču, se pogovarjajo

Inkubatorji in tehnološki parki pomagajo malim podjetjem.

Inkubator je ustanova, ki svoje prostore za določen čas ugodno oddaja novo nastalim podjetjem. Nudi jim tudi svetovanje in druge oblike pomoči. Poznamo podjetniške oz. tehnološke inkubatorje, univerzitetne in zasebne inkubatorje.

Podjetniški ali tehnološki inkubator pomaga mladim podjetjem pri njihovem nastajanju. Namenjen je torej predvsem podjetnikom v zagonski fazi razvoja, in sicer na vseh področjih. Podjetja pa lahko nato nadaljujejo svojo pot v tehnološkem parku, ki je osredotočen na visokotehnološka podjetja.

Tehnološki parki podjetjem prav tako ponujajo svetovanje, izobraževanje, administrativno podporo in ustrezno infrastrukturo.

Podjetja, vključena v tehnološki park, imajo boljše pogoje pri zagotavljanju novih virov in poznanstev. Tako podjetniški inkubatorji kot tehnološki parki ponujajo pomoč pri oblikovanju poslovnega načrta, iskanju poslovnih partnerjev ipd.

Univerzitetni inkubatorji pa nudijo svojo pomoč podjetnim študentom in raziskovalcem z namenom nadgrajevanja njihovih raziskovalnih rezultatov in prenosa teorije v prakso. Univerze oziroma fakultete povezujejo z gospodarstvom. Študentom in raziskovalcem nudijo pomoč v obliki infrastrukture, opreme, svetovanj, izobraževanj, seminarjev itd.dekle piše na računalnik

Delavnice in tekmovanja

Za širjenje znanja o podjetništvu se po Sloveniji organizirajo različne delavnice, ki jih vodijo izkušeni predavatelji in podjetniki. Pri nas predavajo tako slovenski kot mednarodni strokovnjaki.

Start-up delavnice omogočajo pridobitev podjetniških znanj in povezav za uspešen razvoj podjetja. Pomagajo ti lahko pri začetni fazi, gradnji in širjenju. Lahko zajemajo znanja z več področij, saj delo v podjetju zahteva povezovanje različnih veščin. Lahko pa so zelo specifične, npr. o tem, kako začeti promovirati svoj izdelek.

Obenem veliko delavnic zajema tudi praktični del, ki udeležencem omogoča uporabo novo pridobljenih znanj.

Za start-upe različna podjetja in inkubatorji pripravljajo tudi tekmovanja, ki so dober način za predstavitev start-upov, gradnjo prepoznavnosti in povezovanje s potencialnimi poslovnimi partnerji.

Izkoristi družbena omrežjadružbena omrežja na dlani

Družbena omrežja ponujajo široke platforme, ki se iz dneva v dan še povečujejo. Nanje vsak dan zaide več milijard uporabnikov, ki iščejo nove informacije. Prav zato so družbena omrežja dober prostor za predstavitev in promocijo lastnih izdelkov oziroma idej.

Koristna so predvsem za manjša podjetja, saj omogočajo tudi brezplačno oglaševanje. Že profil, s katerim predstaviš svoje podjetje, bo pritegnil potencialne kupce oziroma uporabnike. Sčasoma lahko na njih zgradiš mrežo strank.

Obenem lahko tvoje delo opazijo tudi drugi podjetniki. Na ta način lahko pridobiš nove dobavitelje in poslovne partnerje. Velja tudi obratno: če na družbenih omrežjih opaziš podjetje, s katerim želiš sodelovati, se ne boj! Kontaktiraj jih, morda boste razvili novo sodelovanje.

+ objave

Novinar

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.