5 poklicev, ki bodo kmalu izumrli

Portrait of confident workforce
Foto: Caiaimage/Martin Barraud iz iStock

S tehnološkim razvojem se spreminja tudi način dela, saj veliko nalog, ki jih je včasih opravljal človek, danes nadomešča tehnologija. Razvoj umetne inteligence, robotizacija proizvodnje in avtomatizacija procesov, ki nam je sicer v veliko pomoč, bo imelo znaten vpliv na delovno silo v prihodnosti. Mnogi tradicionalni poklici, ki so bili nekoč ključni za delovanje družbe, so že izginili ali pa bodo kmalu, saj jih bo zamenjala tehnologija. Za katere poklice se torej pričakuje, da jih bo nadomestila tehnologija?

1Proizvodni delavec

Delavci v proizvodnji bodo najverjetneje izgubili delovna mesta, saj opravljajo delo, ki ga je mogoče enostavno avtomatizirati zaradi monotonega in ponavljajočega se postopka. Sodobni roboti pa so postali zmogljivi in prilagodljivi, kar jim omogoča izvajanje številnih nalog, ki jih opravljajo hitreje in natančneje kot ljudje, kar izboljša učinkovitost dela ter zmanjša čas in stroške proizvodnje. Vse več podjetij se zato odloča za avtomatizacijo proizvodnih procesov, kar pa ustvarja nova delovna mesta, kot so inženirji za robotiko in tehniki za vzdrževanje robotov.

2Blagajničar

V preteklosti so imeli blagajničarji pomembno vlogo pri prodaji v trgovinah, saj so bili zadolženi za skeniranje izdelkov, sprejemanje plačil in izdajanje računov. Tehnološki napredek in spremembe poslovnih modelov pa so vodili do sprememb načina upravljanja blagajne. V trgovinah so postale priljubljene samopostrežne blagajne in plačilni sistemi, ki omogočajo uporabnikom, da sami skenirajo izdelke in izvedejo plačilo. Avtomatizacijo blagajn pa je pospešila pandemija COVID-19, saj je bilo tako omogočen nakup brez fizičnega stika, številna podjetja so zato prešla na avtomatizirane blagajne.

3Telefonist

Delo telefonista je bilo tradicionalno povezano z odzivanjem na telefonske klice, preusmerjanjem klicev in odgovarjanjem na vprašanja. Razvoj tehnologije pa je začel ponujati učinkovitejše načine za komuniciranje s strankami. Uveljavljati so se začeli samodejni telefonski sistemi, avtomatizirane klepetalnice in virtualni asistenti ter umetna inteligenca. Vedno več podjetij se zato odloča za uporabo virtualnih klepetalnic, ki ljudem omogočajo pogovor prek spleta s pomočjo avtomatiziranih funkcij za odgovarjanje na vprašanja strank. Uvajajo tudi virtualne asistente in umetno inteligenco, ki odgovarjajo na vprašanja strank, kar zmanjšuje potrebo po človeški delovni sili. Trendi zato narekujejo, da se bo delo telefonistov še naprej zmanjševalo, saj bo njihove naloge prevzemala tehnologija.

4Natakar

Tehnološki napredek ima lahko pomembno vlogo tudi pri zmanjšanju potrebe po natakarjih. V nekaterih restavracijah so se namreč že začeli z uvajanjem robotskih natakarjev, ki so usposobljeni za strežbo hrane in pijače. Imajo številne prednosti, saj lahko strežejo hitreje kot ljudje, so natančnejši in so stroškovno manj potratni. Na zmanjšanje potrebe po natakarjih pa lahko vplivajo tudi mobilne aplikacije za naročanje hrane in pijače in samopostrežne restavracije.

5Računovodja

office, business, accountant
Foto: Firmbee iz Pixabay

Vse bolj napredna in sofisticirana pa postaja tudi tehnologija v računovodstvu, saj so računalniški programi zmožni opravljati nekaj izmed tradicionalnih nalog računovodji. To lahko privede do zmanjšanja potrebe po ročnem vnašanju podatkov v računalnik, kar posledično zmanjša tudi potrebo po računovodjih. Uporaba tehnologije v računovodstvu se kaže v avtomatiziranem knjiženju transakcij, uporabi programov, ki pomagajo pri spremljanju stroškov in pa programski opremi za obračunavanje plač.

Monika Martinc

Junior novinar

Prejšnji članekRedefiniranje modnih trendov? Prepustite se generaciji Z!
Naslednji članekDobili bomo več sezon serije The Last of Us

Junior novinar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.