Zimske posezonske razprodaje

Po finančno napornem mesecu decembru so nas takoj po novem letu skušali privabiti trgovci še z visokimi popusti na posezonskih razprodajah. Pred leti so bile v tem času pred trgovinami dolge vrste, nekateri so čakali na odprtje trgovin ure in ure. Danes so razprodaje po obilici ugodnosti in popustov v decembru postale čisto nekaj drugega. Zato tudi obisk iz leta v leto upada. Večja gneča je le prvi dan in to bolj v trgovinah z zimsko športno opremo in oblačili. Največja ovira je pomanjkanje oblačil in obutve standardne velikosti.

Kaj pravi zakonodaja
Pri izvajanju posezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve morajo trgovci spoštovati 28. člen Zakona o varstvu potrošnikov in Pravila Trgovske zbornice Slovenije. Zimska razprodaja se ne sme začeti prej kot prvi delovni ponedeljek v mesecu januarju, torej 4. januarja 2010, trajanje razprodaje pa določi vsak trgovec sam, vendar ne sme trajati več kot 60 dni. Poletna sezonska razprodaja tekstilnega blaga in obutve pa se lahko začne drugi delovni ponedeljek v mesecu juliju. Po zakonu trgovci pred uvedbo popusta ali razprodaje ne smejo dvigniti cen izdelkov in jih nato znižati. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji.

V primeru, da se trgovec ne odloči za sezonsko razprodajo, pa lahko ponuja popuste skozi daljše časovno obdobje. To so razne akcije, gotovinski popusti, popusti pri plačilu s karticami itd.

Kaj pa če z izdelkom nismo zadovoljni?
Kljub znižani ceni mora biti blago na razprodaji brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. V primeru, da se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo, ne glede na to, ali je izdelek kupil v redni prodaji ali v času posezonskih razprodaj. Če ste na razprodaji kupili izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želite imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval vašo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.

Na koga se lahko obrnem, če imam probleme z nakupom
Za nadzor nad upoštevanjem pravil, ki veljajo za sezonske razprodaje, so pristojne lokalne izpostave Tržnega inšpektorata. Tržni inšpektorji kontrolirajo spoštovanje zakonskih določil, ki urejajo to področje.

 

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.