Intervju s Tomažem Mazejem, razvijalcem mobilnih iger

Tomaž Mazej je devetnajstletnik, ki ima jasno zastavljen cilj – postati uspešen razvijalec mobilnih iger. O tem je sanjal že pri svojih rosnih letih, letos pa mu je uspel že prvi korak k uresničitvi njegovih sanj. Ustvaril je namreč dve igri za Android, ki sta brezplačno na voljo v trgovini Google Play. Njegova najnovejša, že tretja igra, z naslovom Dragon Dungeon, pa je na voljo od 29. 10. 2018.

Tomaž, na kratko se predstavi in nam povej, kako in zakaj si se navdušil nad programiranjem iger?

Sem Tomaž Mazej, študent računalništva na Univerzi v Mariboru. V prostem času rad igram in izdelujem video igre. Nad računalniki in tehnologijo sem navdušen že od malega, ko sem dobil svoj prvi prenosnik in že takrat sem v prostem času rad igral video igre. Kasneje, ko sem gledal svojega očeta kako programira za službo, pa sem prišel na idejo, da bi rad poleg igranja iger, le te tudi ustvarjal.

Kako si prišel do ideje, da boš ustvaril svojo igro?

O izdelavi iger sem sicer sanjal že od malih nog, a se je to prvič uresničilo, ko sem na tehniški gimnaziji, pri predmetu računalništvo, moral za maturo narediti seminarsko nalogo. Večina sošolcev je izbrala enostavno pot, jaz pa sem si želel narediti nekaj, kar mi bo prišlo prav tudi v prihodnosti. Ustvaril sem svojo prvo igro za Android naprave, ki se imenuje Star Wars: The Falcon in je na voljo tudi na Google Play trgovini (od takrat sem jo seveda še veliko dodelal). To me je tako navdušilo, da sem z izdelovanjem iger tudi nadaljeval. Kmalu zatem je izšla igra Feeding Ducks.

Koliko časa ti vzame programiranje ene igre?

Povprečno poteče od začetka izdelave in do objave igre približno en mesec. Delujočo igro imam navadno izdelano v enem ali dveh tednih, potem pa sledijo izboljšave igre, grafično oblikovanje likov, testiranje, pobiranje mnenj in na koncu izdaja. Po izdaji še vedno ostane veliko dela s promocijo, ki je po mojem mnenju najtežji del. Ko igro narediš jo moraš tudi prodati in tudi, če narediš odlično igro, a je igralci ne najdejo, nisi naredil nič. Na trgu je veliko konkurence, promocija pa je draga, zato dajem vse od sebe, da igro spravim čim višje v javnost.

Kje lahko bralci najdejo tvoje igre in zakaj jim jih priporočaš?

Vse tri igre, ki sem jih do sedaj izdelal, vključno z najnovejšo igro Dragon Dungeon so na voljo za uporabnike Androida na trgovini Google Play. Povezave do teh iger so objavljene tudi na moji Facebook strani Mazej Games in na spletni strani. Moje igre so narejene kratkočasenju in ne zahtevajo veliko razmišljanja, saj je za igranje navadno potreben samo en klik. Igre imajo stopnje, kar pomeni da dlje kot igraš, težje postanejo. Namenjene so ljudem vseh starosti, ki bi se radi sprostili po napornem dnevu, se kratkočasili med odmori, med poukom, med čakanjem v vrstah (npr. pri zdravniku) ali na vlaku.

Kakšni so tvoji načrti za prihodnost? Kje se vidiš čez 5 let?

Najprej bi seveda rad dokončal fakulteto in dobil dobro službo, ob tem pa bi rad še naprej ustvarjal igre in nadgrajeval svoje znanje. Z igrami se da tudi zelo uspeti, a je po mojem mnenju potreben kanček sreče, da tvoja igra pride visoko na lestvico. Kasneje bi rad ustvarjal igre tudi za iOS, ki pa je bistveno dražji od Androida, a so možnosti za uspeh višje.

Ali imaš za naše bralce, ki imajo prav tako podobne ambicije in želje kakor ti, kakšen koristen nasvet?

Če te izdelava iger zanima potem nikar ne odlašaj in s pisanjem kode začni čimprej. Na internetu je veliko vodičev o tem, kako pisati kodo in ustvarjati igre. Na začetku ti verjetno vse ne bo čisto jasno, a boš kmalu začel razumeti. Nikar ne začni s prevelikim ciljem, saj za njega še ne boš imeli dovolj znanja in tvoja motivacija bo hitro padla. Začni s preprostim projektom in ga sčasoma nadgrajuj.

Tomažu lahko slediš na Facebook profilu in spletni strani mazejstudio.

Prejšnji članek21. Slovenski festival vin – Najprestižnejši dogodek za ljubitelje žlahtne kapljice pri nas prihaja v Cankarjev dom
Naslednji članekŠtudijski nasveti za bruce

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.