Desetletniki, a na vrhu

Collegium, ki letos obeležuje deseto obletnico delovanja, je skozi leta postal največja slovenska potovalna agencija za mlade in v prihodnosti načrtuje še izrazitejši prodor tudi na tuje trge.

Združitev z Mondial Travelom
Potovalna agencija, specializirana za organizacijo in izvedbo popotovanja mladih od 17. do 30. leta starosti, je nastala v letu 2002 z združitvijo tedaj dveh največjih agencij s področja potovanj mladih v Sloveniji, Collegium in Mondial Travel. Ti sta se ukvarjali s potovanji za mlade od leta 1996. K združitvi so bistveno prispevali cilji, ki so se stkali v interesih racionalizacije poslovanja, izboljšanja storitev za mlade popotnike in internacionalizacije ideje ter filozofije organiziranja potovanj za mlade. Novo podjetje z imenom Collegium Mondial Travel je obdržalo obe imeni kot dve različni blagovni znamki z namenom pokrivanja različnih trgov turističnih poslovanj. Tako je bila blagovna znamka Mondial Travel namenjena trženju in izvedbi maturantskih izletov, blagovna znamka Collegium pa trženju in izvedbi absolventskih izletov, programov smučanja in ostalih programov. Ob ustanovitvi je bila postavljena tričlanska uprava z dvema ustanoviteljema agencije Mondial Travel in novim članom – Tadejem Volfom. Dominik S. Černjak, ustanovitelj agencije Collegium, se je leta 2000 podal v politične vode, zato se je začasno odpovedal članstvu v upravi, kamor se je vrnil v začetku leta 2005.
 
Začetniki rezervacij preko spleta
Collegium Mondial Travel (CMT) je prvi v Sloveniji ponudil možnost rezervacij preko interneta ter prispeval k temu, da so mladi uporabniki začeli uporabljati tudi spletne storitve. Svojo ponudbo so pred kratkim razvili do te mere, da sedaj omogočajo izbiro spletnega nakupa, pri čemer so poiskali najprimernejše možnosti za mlade uporabnike – na dostopen, udoben in cenejši način. Njihove poslovalnice je sicer moč najti na treh lokacijah, na Kersnikovi cesti v Ljubljani, ŠOU centru v Ljubljani in ŠOU Info točki v Metropolu.

Kakšna je bila situacija na trgu pred združitvijo?
Trg maturantskih izletov je v večini obvladovala ekipa agencije Mondial Travel, katere glavni konkurent je bila turistična agencija Jupiter, ki se je specializirala za prodajo in izvedbo maturantskih izletov. Iz števila pripeljanih potnikov v letih pred združitvijo je razvidno, da je na trgu maturantskih izletov vodilno vlogo igral Mondial Travel, vlogo izzivalca je prevzel Jupiter, Collegium pa je igral vlogo sledilca in se raje osredotočil na absolvente.

Za razliko od trga maturantskih izletov je bila situacija na trgu absolventskih izletov od začetka povsem drugačna. Collegium je dominiral na tem trgu, imel višji tržni delež, medtem ko je Mondial Travel sprva igral vlogo sledilca, kasneje pa izzivalca.

Strategija po združitvi
Glavni cilj podjetja je bila ohranitev vodilnega tržnega deleža na področju trženja maturantskih in absolventskih izletov ter razširitev ponudbe na trge jugovzhodne Evrope, z željo v roku petih let doseči vodilni položaj na trgu mladinskega turizma ter vstopiti na trge srednje Evrope. Vodilno načelo je ostalo ponuditi potencialnim strankam tisto, kar odlikuje dobre od manj dobrih – cenovno ugodne storitve in izdelke s temeljnim namenom ponuditi zabavo in varnost. Od združitve naprej je Collegium Mondial Travel pridobil pomemben tržni delež na Hrvaškem in v Srbiji, zadnji dve leti pa aktivneje deluje tudi na trgih Bosne in Hercegovine, Makedonije in Italije.

Poslanstvo in vizija
Poslanstvo potovalne agencije Collegium Mondial Travel je jasno: pripravljati popotniške in skupinske programe ter produkte, vezane na potovanja, prilagojene mladim kot večinski populaciji. Vizijo CMT predstavlja razvijanje produktov, ki so prilagojeni njihovi populaciji, ki počasi odrašča (posebna potovanja za sprostitev in druženje, sindikalni izleti in ponudbe za mlade družine uspešnih). Skupno značilnost vseh produktov CMT pa predstavlja aktivna in polna vsebina, bazirana na športno-animacijskih dogodkih ter medsebojnem druženju.

Pestra izbira
Collegium Mondial Travel svoje izdelke prilagaja mladim generacijam. Izdelke tržijo pod naslednjimi blagovnimi znamkami:
– Mondial Travel (program za maturante)
– Collegium (program za študente)
– Generacija 25+ (programi za mlade nad 25 let)
– Cooltura (strokovni programi za mlade do 18. leta)

Oblikujejo in organizirajo pa absolventske, maturantske in študentske programe (smučanje, razpisni programi poleti, programi za prvi maj, dolga potovanja ter ekskurzije).

Kot posebnost trženja CMT velja izpostaviti izobraževanje svojih bodočih potnikov. Tako po vzpostavitvi standardov, kaj je skupinsko potovanje za mlade in kakšen je najprimernejši produkt zanje, vzgajajo bodoče generacije tudi 6 let vnaprej. Na ta način dosežejo, da njihovi potniki znajo primerjati razmerje med vsebino in ceno, kar namesto cene kot glavnega vodila postane poglavitno.

Od milijonov k milijardi
V začetku leta 1996, ko je Collegiumov promet znašal 16 milijonov SIT, si verjetno nihče ni upal napovedati, kakšen bo ta čez deset let. V letu 2006 je številka presegla milijardo. Tako so prihodki CMT to leto znašali 1.300.000 SIT.

CMT v tujini
Pri CMT cikel vlaganj v tujino vidijo dolgoročno. Kot zelo pomembno leto “žetja” sadežev delovanja na tujem trgu ocenjujejo tretje leto, ki je po njihovem mnenju ključno za obstoj na trgu, saj odloči, ali hitreje rasteš ali pa potoneš. V letošnjem letu so najboljše rezultate dosegli na jugoslovanskih tleh, sledijo Hrvaška, Makedonija ter Bosna in Hercegovina.

Pogled v prihodnost
V letih 2007 in 2008 želijo prihodke še povečati vse do dveh milijard tolarjev. Kot organizacijsko-poslovne cilje izpostavljajo IT v povezavi s poslovnimi procesi, CRM in trajnostne odnose s kupcem, interno organizacijo in stroškovno optimizacijo, trženje, nove prodajne kanale (internet), konkurenco, trening in motivacijo mladih menedžerjev, ki bi uspeli prenašati dosedanjo “pozitivno karmo” tudi v  prihodnjih letih, optimizirano in integrirano informacijsko podporo poslovanju, strateško trženje, oblikovanje holdinga do leta 2012 ter vstop na borzo. Na tujih trgih v sezoni 2007/2008 načrtujejo organizacijo potovanj za 20.000 mladih, v naslednji sezoni pa še enkrat več. Temeljna cilja v tujini sta prehod v vodilni položaj na področju absolventskih izletov ter postopno uvajanje ostalih produktov.

Turizem kot vodilna dejavnost v prihodnosti
Turizem predstavlja drugo najhitreje rastočo industrijo v svetovnem merilu, do leta 2020 pa naj bi po podatkih Svetovne turistične agencije postala prva in vodilna dejavnost na svetu. Slovenski delež danes predstavlja 0,3 odstotkov celotnega turističnega obiska v Evropi. Turistična dejavnost v Sloveniji zaposluje okrog 52.500 ljudi in predstavlja 9,1 odstotkov BDP. Tako je slovenski turizem že sedaj pomembna gospodarska dejavnost in bo v prihodnosti po predvidevanjih postal ena vodilnih panog slovenskega gospodarstva, zato velja za veliko in pomembno poslovno priložnost tako za slovensko gospodarstvo kot tudi za družbeni razvoj. Tako tudi v vodstvu potovalne agencije Collegium ocenjujejo, da so na pravi poti uspeha, ki po desetih letih delovanja strmo narašča.

Zabava ob obletnici
Kot se spodobi ob visokem jubileju, je potovalna agencija Collegium svojo deseto obletnico delovanja obeležila z veliko zabavo, ki se je zgodila v sredo, 15. novembra. Vzdušje na Gospodarskem razstavišču je bilo temu primerno.

Prireditev, poimenovano Collegiumova 10ka, lahko označimo kot uspešno, saj je bila množica zabave željnih vidno zadovoljna. Že ob vhodu v prireditveni center je prvih tisoč obiskovalcev čakal “welcome drink”, ki je kaj hitro tudi pošel. Pravi val zabave, ki je obiskovalce še dodatno ogrel, je sledil nekaj korakov dlje – v dvorani, ki se je ob zvokih prvih izvajalcev že dodobra napolnila. Voditelja Peter Poles in Vid Valič sta s pozdravom množici dvignila roke v zrak, večer desete obletnice pa je kot prva glasbena izvajalka odprla Alya, energična kot vedno. Sledil je nastop breakdancerjev No Rules, ki se jim je v raperskem stilu na odru pridružil še 6 Pack Čukur, “pleja iz Veleja”. Boki ljubiteljev hip hopa so začeli migati in Omarju Naberju ni bilo težko nadaljevati vsesplošne ekstaze, ki se je dvigovala pod streho dvorane Gospodarskega razstavišča. Alya, 6 Pack Čukur in Omar Naber so prvi del prireditve zaključili s skupnim nastopom.

Najslajše je sledilo
V nadaljevanju so bile na sporedu nagradne igre, premierna predstavitev absolventskega filma, karnevalske plesalke in kot evforični vrhunec predstavitev Collegiumovih vodičev, ki so napolnili oder ter v en glas šteli do 10. V objemu balončkov, ki so poplesavali po zraku, in metežu rdečice, pričarane s papirčki, je dvorana dobivala podobo kakšnega od brazilskih karnevalov. Kingstoni  kot zabavljaška skupina  množice niso pustili hladnokrvne, v ritmih njihovih uspešnic so zadonela grla prenekaterih obiskovalcev, ki so se v tistem trenutku že bližali glasbenemu vrhuncu. In takrat so prišli. Kralji slovenskega rocka Big Foot Mama. Potrdili so svojo kvaliteto, navzoči pa svojo zabavljaško naravo, ki je ob legendah izžarela do konca. Led s severa, Fenomen in ostale uspešnice so tako rekoč prisilile telesa v gibajoče se podobe, ki jim kar ni bilo videti konca. Ko so končali bigfootovci, je začel Trkaj. Čeprav se je množica nekoliko razblinila, je energičen fant pljuval svoje rime tistim, ki so ostali in še dodatno pomigali v hip hop ritmih. Obiskovalci so odhajali zadovoljnih obrazov, s čimer so pokazali, da so energijo predali zabavi in sprostitvi. V stilu Collegiuma, seveda. Collegium je še enkrat dokazal, da so njihove zabave tornado sproščenosti in veselja  s končnim produktom zadovoljstva. In če velja, da je mladost norost, Collegium kljub dejstvu, da še ni vstopil v pubertetniška leta, le-ta šele čaka.

Kaj menijo o potovalni agenciji Collegium nekateri znani obrazi slovenske estrade?

Mišo
“S Collegiumom delam že 5 let; ko sem bil prvič na absolventu oz. ko sem prvič potoval z njimi, sem se zaljubil v projekt. Sam pri sebi sem si rekel, da moram potovati, moram delati z njimi, in tako je tudi bilo. Naslednje leto sem delal kot animator, potem kot vodič. Projekt je res fenomenalno zastavljen in po desetih letih lahko damo samo kapo dol.”

Dadi Daz
“Sigurno dobre zabave, lepa dekleta, dobra organizacija, to je to. Sicer pa do zdaj še nisem potoval z njimi.”

Klemen
“Lepa dekleta, jasen odgovor. Pa pijača, kup dobre glasbe, dobri nastopi, super pevci. To je zabava. Mislim, da bo CMT tudi v prihodnosti ostal na vrhu, ker imajo dober program, dobro ekipo. Zato ne vidim razloga, da padejo, lahko samo še napredujejo.”

Za mnenje o Collegiumu smo povprašali tudi študente, ki so potovali z njimi. Kakšne so njihove izkušnje?

Maja Majcen, Fakulteta za socialno delo
“S Collegiumom imam zelo dobre izkušnje. Vedno so nudili izjemno dobro organizacijo, zanimiv program, zabavne vodiče, nore destinacije … vse “štima”! Tudi cene niso pretirane, mogoče je malo neugodno edino to, da moraš veliko stvari doplačevati, potem ko si že enkrat na potovanju (npr. fakultativni izleti in ogledi), kar včasih nanese  še precej stroškov. Niso najbolj poceni, so pa ena od boljših potovalnih agencij za mlade.”

Matej Gibičar, Fakulteta za upravo
“Občutki na absolventskem izletu s Collegiumom so bili fenomenalni. Ni mi žal niti tolarja, ki sem ga zapravil s Collegiumom. Žurka je bila vedno, dan in noč. Vodiči so bili fenomenalni. Pohvaliti moram našega vodiča Aca, ki je bil res car in se je maksimalno trudil za nas. Bili smo najboljša ekipa, res enkratno.”

Irena Kozmos, Fakulteta za socialno delo
“Ko sem na FSD začela z organizacijo strokovnih ekskurzij, sem preizkusila nekaj agencij, ki so pustile različne vtise. Zdaj je lažje. Ko se odločamo, kam, že vemo, s kom. Naši študentje so s Collegiumom obiskali Dunaj, Sarajevo in Krakov ter se udeležili letošnjega absolventskega izleta na Kreti. Vedno znova smo bili zelo zadovoljni, tako s programom in namestitvijo kot tudi z vodiči, ki so strokovno podkovani, prilagodljivi in družabni. Tudi če bi potovala zasebno, bi izbrala Collegium.”


Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.