Feminizem uničuje (ustvarja) filme

Gibanja, kot je feminizem, uničujejo filme in njihovo kvaliteto, bo rekel nekdo, ki je proti tem gibanjem oziroma se z njimi niti malo ne strinja. Čeprav je »prisilna«, je politična korektnost točno tisto, kar je mnogo filmov s prečudovito idejo zakopalo toliko metrov pod zemljo, da se še dolgo let ne bodo pokazali. Medtem ko je vedno več ženskih režiserk, ki počnejo čudovite stvari, je nekaj filmov, katerim se lahko le zahvalimo, da so bili tako slabi in ponovitve ne bo.

Izganjalke duhov – 2016

Tisti pravi Izganjalci duhov iz 90. let so klasika znanstvenofantastičnega žanra. Film, ki je prišel v kina leta 2016, je klasičen primer katastrofe. Vse-ženska zasedba z imeni Melissa McCarthy, Kristen Wiig, Kate McKinnon in Leslie Jones. Edini moški lik je Chris Hemsworth, ki je seksi, a zabit kot žebelj. Film s proračunom 144 milijonov dolarjev je po svetu zaslužil nekaj manj kot 230 milijonov dolarjev. Ker moramo k proračunu prišteti še marketing, je film izgubil več kot 125 milijonov dolarjev. Studio se je raje odločil, da bo nadaljeval originalne Izganjalce duhov, ki pridejo v kina letos. Sam film je slab, a še slabša je odločitev ženske zasedbe, ki ni naletela na noben dober odziv. Predvsem je problem ravno pri priredbi klasike. Zato si naj studiji v bodoče rajši spomnijo kaj drugega in ne samo žensko priredbo filma. Filmska platforma Rotten Tomatoes je pri filmu razdvojena na publiko in kritike. Publika je film ocenila le z 50 %, kritiki pa z 74 % in povprečno oceno 6.5, kar je daleč od dobrega filma. V obrambo filma je režiser Paul Feig le dostojno soliden in igralke so žal slabe.
Ocena filma: IMDb – 5,2/10

Izganjalke duhov

Oceanovih 8 – 2018

Po zelo dobrih filmih Oceanovih 11 iz leta 1960 (Frank Sinatra in Dean Martin) in Oceanovih 11, 12 in 13 na začetku stoletja, ki so bili velik finančni uspeh, je sledilo Oceanovih 8. Zopet vse-ženska zasedba, ki se je ognila besedi priredba in se lotila novega prijema, »spin-off«. Sestra Danny Oceana, ki zbere svojo ekipo. Proti proračunu 70 milijonov, je film zaslužil skoraj 300 milijonov in bil dejanski finančni uspeh. Prav tako dobre in solidne ocene nakazujejo na to, da je lahko film priredba z vse-žensko zasedbo uspešna. Ali igralke kot so Sandra Bullock, Cate Blanchett, Helena Bonham Carter pripomorejo k dobremu filmu? Ne vemo. Podatek, da je bilo 70 % gledalcev ženskega spola, je zanimiv. Še bolj zanimiv je potem podatek, da ima film sodeč po RT le 45 % všečnost med gledalci. Žalostno, kajne?
Ocena filma: IMDb – 6,2/10

Oceanovih 8

Čarlijevi angelčki – 2019

Za razliko od prvih dveh primerov, je ta film že v začetku priredba zelo slabih filmov. Igralska zasedba v Kristen Stewart, Naomi Scott in Ella Balinska je v filmu zelo povprečna. Ob 55 milijonskem proračunu je film zaslužil le 70 milijonov in to ni nič. Medtem je na RT zanimiv pogled na odstotke. 52 % pri kritikih in 78 % pri publiki, a kaj ko je bilo publike zelo malo. Studio je tu želel več kot očitno začeti z novo franšizo in pogrnil, ker je to zelo slab film. Odličen primer, kako želja po močnih ženskih likih že v tretje ni uspela.
Ocena filma: IMDb – 4,2/10

Čarlijevi angelčki

Napaka, ki jo ne gre popraviti

Se sprašujete kakšno napako so ti filmi naredili? Odgovor je preprost. Obstajajo. In to je tisto, zaradi česar trpijo filmi, ki jih naredijo odlične režiserke in odlične igralke. K »sreči« se je želja po reprezentaciji žensk v filmih preselila na podeljevanje nagrad. Predvsem na tisto najbolj prestižno, ki je Oskar. Tako tudi letos polnijo internet pozivi in peticije naj spremenijo akademijo in naj bo nominiranih več žensk. To žal tako ne gre, saj mora biti kvaliteta pred politično korektnostjo. Dejanski problem se začne že pri priložnostih, ki jih večina dobi v »cenejših« indie filmih, ki so fantastični, ampak ne zaslužijo milijard. Če si mnenja, da so manjšine in ženske premalo reprezentirane v filmih potem je čas, da pogledaš tudi kak drug film kot le Marvel in Hitri in drzni. Za odličen ženski lik ti ni treba prirediti filma, ki je vse-moška zasedba. Primeri so Osmi potnik, Terminator in najnovejša Wonder Woman in Harley Quinn, če pogledamo le filme, ki so mainstream.

Upanje za »ženske« filme

Zdaj, ko sta Kathryn Bygelow in Sofia Coppola stopili korak nazaj (sanja se nam ne zakaj), je prišel čas za nov val odličnih režiserk. Tu so tiste na katere moramo biti pozorni v naslednjih letih.

Greta Gerwig. Trenutno celo najmočnejše žensko ime v filmski industriji. Režiserka Časa deklištva in Lady Bird je odlična režiserka, ki bo to dokazovala v tem desetletju. S pomočjo svojega partnerja, režiserja Noah Baumbacha je dobila priložnost in jo fenomenalno izkoristila.

LITTLE WOMEN - Official Trailer (HD)

Lynne Ramsay. S filmoma Pogovoriti se morava o Kevinu in You Were Never Really Here, v katerem blesti Joaquin Phoenix, je dokazala, da se lahko kosa z mojstri filma. Filma bosta, ali pa sta že postala, kultna.

You Were Never Really Here – Official Trailer | Amazon Studios

Debra Garik je s filmom Na sledi očetu in lanskim Leave No Trace še ena izmed tistih, čigar filmi so izjemno kvalitetni in dajejo veliko upanja za naprej.

LEAVE NO TRACE | Official Trailer

Ava DuVernay je že uveljavljeno ime. S filmom Selma je dobila možnost režije Disneyevega filma Namig v času, ki je bil na veliko žalost vseh eno veliko »skropucalo«. Nato pa je z mini serijo When They See Us naredila eno najboljših mini serij vseh časov. Čakamo, kaj bo v prihodnje.

Avstralska režiserka Jennifer Kent je s kultnim filmom The Babadook in lanskoletnim The Nightingale ustvarila perfektni grozljivki, ki sta med top deset v zadnjem desetletju. Kateri koli film bo sledil, ga bom gledal.

The Nightingale - Official Trailer I HD I IFC Films

Slabi ženski filmi dali možnost dobrim ženskim filmom

Vsekakor je ta trditev resnična. K sreči so se filmski studiji iz zgornjih izkušenj nekaj naučili in dali priložnost tistim, ki so to potrebovale. Dobili smo nekaj fenomenalnih filmov in vse režiserke imajo v svojih filmih močne ženske like, ki nosijo film z veliko lahkoto. Naštete režiserke so dobile publiko, ki bo v prihodnje vedno gledala njihove filme, saj vedo, kaj pričakovati. Odlično režijo, odlično igro in scenarij. To je vse kar smo si želeli. Nismo si želeli bednih priredb, ki ne dosežejo samih sebe, kaj šele predhodnikov. V prihodnjih nekaj letih bomo videli še večji vzpon tako imenovanega ženskega filma in povem vam, da bodo to odlični časi za film. Če le ne bodo potem izbrale takih filmov, v katerih bodo dobro plačane, film pa bo obupen. Tako z ogromnim zanimanjem čakam film Grete Gerwig imenovan Barbie, v katerem bo najverjetneje igrala Margott Robbie, scenarij pa bo napisal Noah Baumbach. Ta film bo pokazal vse, kar rabimo vedeti o zmožnostih Grete Gerwig in posledično tudi to, kako pokvarjena je lahko filmska industrija.

Barbie

Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

Prejšnji članekKo ti življenje zagreni modrostni zob
Naslednji članekNetflixova statistika po spremembi ne pomeni nič
Žiga Kastelic

Urednik portala Student.si

2 KOMENTARJI

  1. K sreči, so se oglasili tisti, ki imajo v lasti Bonda in rekli, da vsekakor ne sme biti ženska. In glavna tu je prav ženska.
    Atomic blonde (100 mil $), Red Sparrow (150 mil $) sta podobna filma, oba kakovostna z originalno (dokaj) zgodbo, a številke ne pokažejo nič. Najbolj zaslužkarski primeri ženskih filmov so Frozen in Captain Marvel z več kot milijardo, a oba ne preveč originalna. Zakaj in kako, da jim ne uspe sestaviti močne ženske franšize ali več zaporednih odličnih filmov, tudi meni ni jasno.

  2. Zanimiva mi je trenutna gonja o Jamesu Bondu, da bi moral biti zenska. Zakaj? JB je JB. Problem je, ker klapa nima vec idej in je treba neki reciklirat in to pocet v imenu PC.
    Saj ni tezko ustvarit mocnega zenskega lika v vohunskem filmu. Atomic blonde je zadnji primer. Zakaj ne naredijo fransize iz cesa podobnega in bo uspeh.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.