Slika »vse oči uprte v Rafo« še naprej prevzema svetovni splet

Israeli and Palestinian flags on a brick wall with blood splatters. International conflict and the fight against terrorism.
Foto: Yuliia Bukovska iz iStock

Slika, ki prikazuje begunske šotore, na katerih piše »All Eyes on Rafah«, je postala ena najpogosteje deljenih vsebin v zvezi z vojno med Izraelom in Gazo, ki se je hitro širila po družbenih medijih. Grafika, ki je bila ustvarjena z uporabo umetne inteligence, je bila deljena več kot 45 milijonov krat.

Slika prevzela tudi druga družbena omrežja

Slika in odzivi nanjo so pridobili pozornost tudi zunaj Instagrama. Na TikToku je videoposnetek enega ustvarjalca, ki je komentiral sliko, zbral 10 milijonov predvajanj v 24 urah po objavi. Potem ko je bila slika deljena na propalestinskem računu na omrežju X, je objava v nekaj dneh pridobila 8 milijonov ogledov in 188.000 ponovnih tvitov.

All Eyes on Rafah
All Eyes on Rafah Foto: on tbsnews

Čeprav je »vse oči uprte v Rafo« več mesecev lebdel naokoli kot propalestinski slogan, je v zadnjih dneh prišlo do porasta objav te slike in njenega splošnega sprejemanja. Mednarodna pozornost do Rafe se je povečala, potem ko je izraelski vojaški napad ubil najmanj 45 ljudi v enem od mestnih šotorskih taborišč za razseljene osebe. Priče so opisale prizore opustošenja in smrti civilistov v napadu, vključno z ženskami in otroki, ki so zgoreli v požaru, ki je sledil.

Izraelska vojska je dejala, da je bila tarča vodilnih pripadnikov Hamasa, premier Benjamin Netanjahu pa je smrt civilistov označil za »tragično napako«.

Odkar je Izrael začel svojo vojno v Gazi oktobra 2023 kot odgovor na grozodejstva Hamasa v južnem Izraelu, so družbene medije preplavile grozljive slike nasilja, čeprav so se nekateri aktivisti in uporabniki pritoževali, da platforme aktivno zatirajo tovrstne vsebine. Opazovalci ne vedo, zakaj se je ravno ta slika povzpela na vrh virov.

»Težko je reči, zakaj je ta slika pritegnila pozornost javnosti in ne druge,« je dejal Nadim Nashif, ustanovitelj in direktor skupine za nadzor družbenih medijev 7amleh. »Predvidevam, da bi Meta za grafične slike tiste noči zmanjšala njihovo dosegljivost ali jih popolnoma odstranila.«

Izvor slike ni jasen

Natančen izvor slike s sloganom »vse oči uprte v Rafo« ni jasen, vendar Mashable poroča, da je Instagramovo predlogo, ki uporabnikom omogoča ponovno objavo, ustvaril razmeroma majhen račun, ki se zdi, da ima sedež v Maleziji. Slika je malo podobna Rafi ali Gazi, saj prikazuje odprto puščavsko pokrajino z vrstami begunskih šotorov in zasneženimi gorami v ozadju.

Besedna zveza morda izvira iz februarskih komentarjev dr. Rika Peeperkorna, predstavnika Svetovne zdravstvene organizacije za Gazo in okupirani Zahodni breg, ki je dejal, da so »vse oči« uprte v bližajočo se ofenzivo v Rafi.

Ko je slika postajala vse pomembnejša, so številne znane osebnosti in vplivni računi na Instagramu objavo razširile med svoje milijone sledilcev. Igralci Priyanka Chopra, Varun Dhawan in Alia Bhatt, od katerih ima vsak več deset milijonov sledilcev na Instagramu, so ponovno objavili sliko. Igralec Pedro Pascal in pevka Dua Lipa sta delila še druge objave s sloganom.

Priljubljenost objave je povzročila tudi več posnemanj in nasprotnih slik iz proizraelskih računov, vključno z objavo ene agencije za grafično oblikovanje, ki prikazuje borca ​​Hamasa, ki drži pištolo pred dojenčkom in je bila na Instagramu deljena več kot 300.000-krat.

VIRThe Guardian
Prejšnji članekAnimirana uspešnica bo dobila svoje nadaljevanje že letos
Naslednji članekIntervju z Živo Remic: 14-letna atletinja podira državne rekorde, blesti pa tudi v šoli

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.