TikTok mlade izobražuje o financah

TikTok je lani zaradi pandemije postal še bolj priljubljen, kot je bil prej: prenesli sta si ga že že več kot dve milijardi ljudi po vsem svetu. Uporabljajo ga predvsem mladi (generacija Z in mlajši milenijci). Poleg šal in emotikonov uporabniki delijo tudi uporabne videoposnetke o osebnih financah.

Gre za tako imenovani FinTok, uporabljata se hashtaga #stocktok in #PersonalFinance. Vsebina, označena s hashtagom #stocktok ima že 1,4 milijarde ogledov, nekoliko bolj vsakdanji #PersonalFinance pa celo več kot 4,4 milijarde. Razpravlja se o temah, kot so najem vs. nakup nepremičnine, greenwashing, kriptovalute, varčevanje, investiranje, spletne prevare, piramidni sistemi in drugo.

Varčevanje

Pri FinToku ni izjemna vsebina teh videoposnetkov, temveč njihov doseg: gledajo jih mladi, ki jih sicer osebne finance še ne bi zanimale. Na ta način mladi začnejo prej razmišljati o svojem denarju, nekateri celo začenjajo varčevati in vlagati. Za mnoge mlade iz generacije Z in za milenijce je TikTok prvi in edini vir znanja o denarnih zadevah.

Guardian Money poroča, da je v zadnjih šestih mesecih 46 % mladih, starih od 18 do 34 let, postalo bolj zainteresiranih za investiranje. Eden od petih svoje zanimanje pripisuje prav TikToku. Govori se celo o demokratizaciji procesa investiranja. Mnogi mladi imajo občutek, da se na družbenih omrežjih naučijo več o financah kot v šoli ali na univerzi (kjer se mnogi nismo naučili praktično nič).Varčevanje

Strokovnjaki kljub priljubljenosti in uporabnosti videov opozarjajo, da vplivnežem ni za verjeti na besedo (in to ne samo glede financ). Na platformah, kot so Instagram, TikTok in YouTube, lahko vsak postane strokovnjak za vse. Poleg tega je na TikToku ogromno ameriških ustvarjalcev, ki poznajo ameriški sistem, ne pa na primer slovenskega. Zato je tovrstne videe potrebno gledati z rezervo in ne vsega vzeti kot dejstvo.

Vir: The Guardian

Prejšnji članekUniverza v Ljubljani išče naj inovacijo 2021!
Naslednji članekRektor UL pozval študente k cepljenju

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.