9 zlatih pravil, če delaš od doma

Delo od doma so sanje marsikoga. Morda si razmišljal, da bi ob naslednji menjavi službe našel takšno, ki bi ti omogočila, da boš delal od doma. Nihče izmed nas pa si še pred nekaj meseci ni predstavljal, da bo zaradi pojava koronavirusa dejansko »prisiljen« delati od doma.

Ker gre pri marsikomu za veliko spremembo, smo se za nasvete obrnili na Dr. Saro Brezigar, ustanoviteljico Akademije Panta Rei, strokovnjakinjo s področja strateškega upravljanja s človeškimi viri ter predavateljico na pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem in raziskovalko na Inštitutu za narodnostna vprašanja.

Dr. Sara Brezigar nam je v nadaljevanju predstavila nekaj ključnih nasvetov, ki nam bodo pomagali, da bo naše novo delovno mesto zaživelo in da bomo pri svojem delu kar se da učinkoviti.

»Če si že kdaj v preteklosti delal od doma, si se verjetno srečal s težavo, podobno tistim iz šolskih klopi, ko smo se zadnje trenutke učili za izpit in kako težko se je bilo pripraviti. Po drugi strani pa sta bila naš dom in naša soba zaradi urejenosti neprepoznavna – tla so bila posesana, prah pobrisan, kosilo kuhano, posoda pomita in pospravljena, ampak … ura je bila že 15.00 in še vedno se nismo začeli učiti,« razlaga dr. Sara Brezigar in dodaja:

»Zavedati se moramo, da delo od doma ni preprosto, saj zahteva veliko samodiscipline in volje. V nasprotnem primeru le postopamo po stanovanju in namenimo čas drugim opravilom.«

Torej, če želiš uspešno delati od doma, se drži teh 9 zlatih pravil.

Uredi si delovni kotiček

Zelo pomembno je delovno okolje v katerem delaš. Če delaš v dnevni sobi, izklopi televizijo, saj boš več časa namenil njej, kot pa delu. Na mizi imej samo stvari, ki jih potrebuješ za delo, da boš imel čim manj motenj. Seveda to ne pomeni, da imej svoj delovni kotiček v kopalnici, ampak da imej vso potrebno dokumentacijo pri roki. Vsakič, ko greš po kavo, do knjižne police, drugo sobo itd., boš vmes našel zadeve, ki ti bodo preusmerile misli. Če pa imaš vse pri roki, boš resnično minimizirali motnje. Če se ti bo delo na domu tako obneslo, da boš tudi v prihodnosti uporabljali to obliko dela, bi lahko razmislil tudi o možnosti, da bi uporabljal dvižno pisarniško mizo. Ali si vedel, da so Ernest Hemingway, Charles Dickens in Leonardo Da Vinci stali za svojo mizo, ko so delali? Že leta 1883 so namreč v reviji Popular Science objavili članek o tem, da čezmerno sedenje povzroča zdravstvene težave in da ga odsvetujejo.

Naredi časovni načrt delovnega dne

Ne podcenjuj delovnega časa. Če ti delodajalec ali stranka ne določita urnika, potem si ga določi sam. Navsezadnje sam najbolje veš, kdaj si najbolj produktiven in kdaj ti bo v danih razmerah, ob morebitnem varstvu otrok, lažje delati. Ali si bolj produktiven ponoči? Ali si nočna sova ali si bolj podoben jutranjemu škrjancu? Nihče ti ne bo postavljal omejitev, da moraš biti ob 8.00 za svojo mizo in da imaš samo pol ure odmora za malico. Tvoja največja prednost je čas, izkoristi ga modro. Urnik si uredi tako, da ti bo najbolj ustrezal. Na elektronsko pošto lahko odgovarjaš tudi popoldne, delaš lahko od 19.00 do 00.00, če si takrat bolj produktiven. V primeru, da si škrjanec, pa dan začni ob 5.00 in večino dela opravi že do kosila. Drugi ljudje radi delajo razdeljeno, recimo 2 uri zjutraj in se nato sproščajo, telovadijo, po tem pa spet nadaljujejo.  Pomembno je, da si narediš natančen časovni okvir glede na zahteve in potrebe, ki jih imaš.

Tudi v domači pisarni bodi urejen

dekle, ki piha nos

V nadaljevanju Dr. Sara Brezigar poudarja, da je pižama čudovito in zelo udobno oblačilo, a kljub temu je vseeno malce neobičajno, če smo popoldne še vedno v oblačilih, v katerih smo spali in opravljamo poslovni klic. Težko je opisati, ampak naša oblačila vplivajo na naše počutje in komunikacijo z drugimi deležniki. Naše počutje je drugačno in delujemo bolj samozavestno, če smo primerno oblečeni. Čeprav je to malenkost, vseeno vpliva na produktivnost. Tudi pri delu na domu namreč velja rek, da obleka naredi človeka.

Pozabi na prigrizke

Delo od doma lahko doprinese tudi slabe navade – zmožnost, da greš lahko vsakič do hladilnika, ko si nekaj zaželiš, ni najbolj dobra. Ne vpliva slabo le na tvoje delo, temveč tudi na tvoje zdravje. Sploh če si v danih razmerah pod pritiskom ali živčen in je hrana tvoja potešitev. Obstaja zelo preprost način, kako se temu izogniti: piškote in čokolade zamenjaj za zdravo prehrano, kavo zamenjaj za čaj in vnaprej si pripravi lahek zajtrk ter kosilo. Če se boš držal samo tega preprostega pravila, boš veliko naredil zase.

Steklenička vode naj bo tudi na mizi domače pisarne

Med delom pij veliko vode, da se izogneš dehidraciji in zmanjšani produktivnosti. Redno pitje vode zmanjša tudi občutek lakote, prav tako pa se ne boš hitro utrudil in boš lahko naredil več dela.

Izklopi motilce delovnega procesa

Verjetno si ne predstavljaš, da bi preživel dan brez telefona, elektronske pošte in socialnih omrežij. Če se ti zdi to nemogoče, ponovno premisli. Predstavljaj si tvoj delovni dan, ki vsebuje pomembno nalogo. Po 10 minutah dela ti prijatelj piše na družbeno omrežje, pošlje šaljivo sliko, čez 5 minut zvoni telefon, ko te kliče stranka, čez 15 minut prejmete e-sporočilo in ta postopek se redno ponavlja čez cel dan. Vsaka motnja, tudi če traja le eno minuto, ti preusmeri pozornost. Koliko časa spet potrebuješ, da zbereš misli in se ponovno skoncentriraš na nalogo? Izklopi vse, česar v tistem trenutku ne potrebuješ za delo. Telefon preklopi na tiho, izklopi obvestila družbenih omrežij. Ne boš deloval arogantno, če nekaj časa ne boš dosegljiv. Pripravi si časovnico pomembnih nalog in tisti čas bodi nedosegljiv. Morda to ne bo ves dan. Morda bo to na začetku pol dneva ali le par ur. Vendar če poskusiš, boš hitro ugotovil, kako izjemno se bo povečala tvoja učinkovitost v tem času.

Izdelaj si delovni seznam

Že popoldne ali zvečer pripravi svoj dnevni seznam (to-do listo) za naslednji dan. Pomembno je, da si svoje obveznosti določiš po prioritetah: kaj je najbolj pomembno in kaj ima manjšo prednost v tistem trenutku. Ta seznam naj ti služi kot zemljevid, ki ti pokaže razporeditev nalog od jutra do večera na najučinkovitejši način. Ne opravljaj drugih nalog, če jih nisi uvrstil na seznam in uredil po pomembnosti skladno z drugimi točkami seznama.

Jutranja telovadba namesto poti na delo

Ali se ti včasih zgodi, da zjutraj potrebuješ nekaj časa, da se spraviš v »jutranji ritem«? če si odgovoril pritrdilno, potem je to lahko ob delu na domu še večji problem kot sicer. Marsikdo se namreč do konca prebudi šele na svežem zraku, ko je na poti na delovno mesto. In v primeru dela na domu, tega zraka ni, kar pa ne pomeni, da zanj ne moreš poskrbeti. Zamenjaj večerno telovadbo za jutranjo, lahko se razmigaš, se sprehodiš po vrtu, če ga imaš, doma narediš 10 počepov ali telovadiš na balkonu. Že samo to, da boš šel zjutraj na sveži zrak, ti bo pomagalo, da se boš čez dan počutili bolje in da boš imel več energije.

Premislek je delo v užitek

Za konec Dr. Sara Brezigar poudarja, da je pri vsem skupaj najpomembnejše, da uživaš v svojem delu in da si tudi v tej trenutno težki situaciji obdan s pozitivnimi ljudmi. Če rad delaš in uživaš v tem, kar počneš, je to najboljši občutek. Če pa se pri delu ne počutiš dobro, čeprav se držiš vseh navodil, potem razmisli, kakšno spremembo bi moral narediti. Včasih je treba zamenjati delovni prostor, včasih čas dela, včasih rutino. Malenkosti lahko veliko doprinesejo k temu, da se boš pri delu dobro počutil. Najdi torej prostor in način, da boš zacvetel.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.