Kako profesionalno izpeljati predstavitev?

predstavitev na newline interaktivnem zaslonu

Ne glede na to ali pripravljaš predstavitev za seminarsko nalogo ali poslovni projekt, veljajo koristna pravila, ki jih pozna redkokdo, a so ključna za profesionalno predstavitev.

Pripravi načrt

Ne začni z metanjem kopiranih besedil v PowerPoint. Najprej pripravi grob načrt predstavitve z mislijo na gledalce. Kaj že vedo o predstavljeni tem, kaj jim moraš povedati, kaj pričakujejo, kaj jim bo zanimivo, kaj jih lahko naučim in kako obdržim fokus? Ta vprašanja odgovori na lističe in jih šele nato razporedi po vrstnem redu, da dobiš konsistentno zgodbo skozi katero boš vodil poslušalce kot GPS navigacija.

Uporabi kontrastne barve

Šele ko imaš vsebino, lahko misliš na dizajn. Poenoti dizajn skozi vse diapozitive in poskrbi, da se vstavljeni grafični elementi (grafi in risbe) ujemajo z izbranim dizajnom. Črn tekst na beli podlagi je najbolj dolgočasna izbira, a hkrati najbolj berljiva. Ko izbiraš barvne profile, poskrbi, da je tekst dovolj kontrasten od podlage, da ga bodo videli tudi ljudje z barvno slepoto. Lep dizajn ne pomeni nič, če ne bo berljiv.

Toda ne boj se barv. Uporabi žive komplementarne barve, da poudariš ključne elemente. S tem usmerjaš fokus bralcev k pomembnejšim delom predstavitve.

10 zapovedi barvne teorije
10 zapovedi barvne teorije (vir: Designmantic)

Ustavi animacije

Nevešči želijo svoje dolgočasne predstavitve poživeti z animacijami, ki pa delujejo ravno nasprotno. Še več pozornosti odvrnejo od vsebine, ki bi morala biti najpomembnejša, in povečajo zakasnitev med časom, ko pritisneš na naslednji diapozitiv, in časom, ko lahko začnemo brati besedilo.

Uporabi dovolj velike črke

Velikost pisave je odvisna od velikosti ekrana. Na 15 inčnem prenosniku, kjer bodo vsebino gledale do 3 osebe z razdalje pol metra, lahko uporabiš velikost pisave 14. Za več ljudi z daljše razdalje pa rabiš večji ekran in večjo pisavo. Pri tem si lahko pomagaš s spodnjo sliko.

velikost pisave glede na velikost ekrana
Razmerje med velikostjo pisav (vodoravno), velikostjo ekrana v inčah (navpično) in razdaljo od ekrana (v poljih).

Namesto besedila uporabi vizualne elemente

Nič ni bolj dolgočasno za gledalca, kot diapozitivi z goro majhnega teksta v polnih stavkih. S tem izkazuješ, da ti ni mar za občinstvo, saj si v predstavitev le kopiral besedilo dokumentov in si nisi vzel časa za prilagoditev mediju predstavitve. Diapozitive raje zapolni z grafičnimi elementi, grafi, diagrami, slikami in drugimi medijskimi elementi. Z besedilom zapiši le ključne besede. Predstavitev naj bo v podporo za lažje razumevanje udeležencem in ne tebi.

Zaključne misli

Na koncu povzemi bistvo predstavitve. Vprašaj se, kaj je ena stvar, katero želiš, da poslušalci odnesejo domov ­– to je tvoja zaključna misel. Naj bo predstavljena v obliki, da si jo bodo zapomnili – kratko, razumljivo in podprto z grafičnimi elementi.

Prilagodi predstavitev mediju

Medij, na katerem prikazuješ predstavitev, vpliva na več kot le izbiro velikosti. Pri predstavitvi majhni skupini ljudi na prenosniku se lahko bolj spustiš v podrobnosti posameznih grafov in imaš večjo interakcijo z udeleženci. Pri večji predstavitvi na projektorju se moraš zavedati njihovih pomanjkljivosti – kljub temu da si na YouTubu našel odličen video, se ta verjetno ne bo dovolj videl na platnu projektorja. Na belih platnih se sploh slabše vidijo temne vsebine in projektor ne omogoča več kot premikanje naprej in nazaj po diapozitivih. Interaktivna platna omogočajo več interakcij (označevanje, pisanje), a še vedno vključujejo vse pomanjkljivosti projektorjev. Zato se je smiselno pozanimati, kakšen medij ti bo na voljo. Dosti naprednejše predstavitve lahko zapelješ na interaktivnih zaslonih na dotik, ki imajo večjo ostrino, barvno globino in natančno zaznavanje dotika in pisal.

Tiskalniške naprave, najem tiskalnika, uničevalci dokumentov in interaktivni zasloni. Nudimo svetovanje, izobraževanje in strokovno tehnično osebje.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.