Blagovne znamke, ki v Sloveniji in po svetu najbolj onesnažujejo okolje

Oceani predstavljajo kar 70 % zemeljskega površja, vedno bolj pa so onesnaženi. Zato ni nič več čudnega, če na primer na plaži vidimo kupe plastenk ali vatiranih palčk. To je naša nova realnost. Kdo pa so največji onesnaževalci morja?

Med prvimi na seznamu je zagotovo Coca-Cola. Korporacija letno uporabi kar 3 milijone ton plastike za pakiranje izdelkov, je pa tudi največkrat najden proizvod, ki pride pod roke aktivistom iz Greenpeacea in skupine Break Free From Plastic, ki so Coca-Cola izdelke kot onesnaževalca številka ena proglasili v kar 42 državah.

coca cola pločevinka v naravi

Naslednja na seznamu je Pepsi, kar glede na popularnost Coca-Cole ne preseneča. Tretji »top« onesnaževalec pa je Nestlé, ki letno za pakiranje izdelkov porabi kar 1,7 milijonov ton plastike. Pod Nestlé spada veliko znamk, za katere niti ne vemo. Na primer KitKat čokoladice, Purina in Friskies hrana za živali, Movenpick in Haagen Dazs sladoledi, voda Nestea, San Pellegrino in seznam se še nadaljuje. Nestlé ima v lasti več kot 2000 znamk po celem svetu.

Četrti je Danone. Danone je francoska korporacija, ki si lasti znamke kot so Activia in Evian. Danone je samo lani porabil 750 000 ton plastike za pakiranje izdelkov.

Na petem mestu pa je znamka Mondelez International, ki si lasti znamke vse od Milke pa do Oreo piškotov. Kljub temu da korporacija ni javno povedala številk, je njene izdelke moč srečati na vsaki onesnaženi plaži in zato si »zasluži« mesto na tem seznamu.

Kaj pa v Sloveniji?

Ekologi brez meja so lani ob svetovnemu dnevu čiščenja okolja (World Cleanup Day) pod okriljem skupine Break Free From Plastic tudi v Sloveniji naredili popis največkrat pojavljenih odpadkov. Najpogostejši odpadek so bili tobačni izdelki, med drugim tudi njihova embalaža. Največkrat najdeni odpadki so bili znamk McDonald’s, Red Bull, Mars, Coca-Cola, Ferrero. Med slovenskimi znamkami pa Pivovarna Union, Laško, Fructal, Mercator, Dana in Petrol.

Prejšnji članekKakšen računalnik rabim za gaming in prosumer?
Naslednji članekUmetniški duet: Nina Kosmač in Rafael Amargo

1 komentar

  1. A so ta podjetja na lestvici preprosto, ker so najpogostejša, ali bi lahko kaj naredila drugače? ?

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.