Astronomi prvič zaznali svetlobo za črno luknjo

Astronomi so zaznali svetle izbruhe rentgenskih žarkov, ki izvirajo iz supermasivne črne luknje v središču galaksije, oddaljene 800 milijonov svetlobnih let. To je sicer relativno normalen pojav. Znanstveniki so preučevali pojav, imenovan korona, toda teleskopi so zaznali tudi nepričakovane »svetlobne odmeve«. Ti dodatni izbruhi so bili manjši, kasnejši in različnih barv kot drugi.

Odkritje potrjuje Einsteinovo teorijo splošne relativnosti. Gravitacijska sila črnih lukenj v bistvu upogne svetlobne žarke okoli sebe in tako znanstvenikom omogoča prvi pogled na to, kaj se skriva za njimi, poročajo v the Guardianu.

VesoljeRoger Blandford, soavtor raziskave, objavljene v reviji Nature, pravi: »Pred petdesetimi leti so astrofiziki začeli špekulirati, kako bi se magnetno polje lahko obnašalo v bližini črne luknje. Niso vedeli, da bomo nekega dne imeli tehnologijo, s katero lahko to neposredno opazujemo in Einsteinovo splošno teorije splošne relativnosti spremljamo v praksi.«