Sponzorirano
Abonma, Popolni tujci, Mnogo hrupa za nič, Življenje podeželskih plejbojev, Tri verzije življenja + ena predstava/dogodek po izbiri v naši produkciji samo za 35 evrov

Fosili najdeni v Patagoniji so iz časa tik pred izumrtjem dinozavrov

asteroid falling from the sky during dinosaurs apocalypse and extinction day
Foto: serpeblu iz iStock

Patagonija velja za zibelko dinozavrov. Območje Patagonije, ki obsega južne predele Argentine in Čila, je zelo pogosto najdišče dinozavrskih fosilov in drugih paleontoloških najdb. Ena izmed najnovejših študij območja je postregla z vpogledom v ekosistem dinozavrov in ptic v obdobju pozne Krete, tik pred izumrtjem dinozavrov.

Patagonski velikani so bili tudi megaraptorji

Študija, ki jo je vodila ekipa z Univerza v Teksasu, je pregledala arhive in najdbe ter ustvarila enega najbolj natančnih dosjejev flore in favne območja. Fosili predstavljajo prvo tako najdbo teropodov na čilskem območju Patagonije. Spomnimo, da je skupina teropodov vključevala prednike modernih ptic in ne-leteče dinozavre oziroma njihove sorodnike. Raziskovalci so med drugim našli tudi velikanske megaraptorje in ptice, pri katerih lahko potomce najdemo tudi danes.

»Območje Patagonije pred izumrtjem dinozavrov je bila zelo raznoliko in bogato z življenjem,« je povedala vodja študije Sarah Davis. »Na enem mestu imamo velike teropode, male in velike mesojedce, ki so živeli ob drugih plazilcih in malih sesalcih,« je povedala o študiji. Slednja je bila objavljena v Journal of South American Earth Sciences.

Študija se je osredotočila predvsem na teropode, ki so živeli pred 66 do 75 milijoni let. Tako je študija dokazala, da so v prazgodovinski Patagoniji plenilce predstavljali predvsem predstavniki megaraptorjev in unenlagij. Medtem, ko so bili megaraptorji dolgi tudi tja do osmih metrov, pa so bili predstavniki unenlagij veliki kot kokoš ter imeli hkrati predstavnike, dolge tri metre.

Najdeni fosili na območju čilske Patagonije
Najdeni fosili na območju čilske Patagonije Foto: on University of Texas

Raziskovalci so teropode identificirali predvsem preko delčkov fosilov. Dinozavre s pomočjo zob in prstnih kosti, ptic pa iz mešanih koščkov kosti. Sarah Davis je povedala, da jim je »emajl« na fosilih pomagal ga razlikovati od navadnih kamnin.

»Še vedno nismo prepričani, kako se je to območje opomoglo po masovnem izumrtju in ustvarilo današnjo favno,« je povedal soavtor študije Marcelo Leppe. »Tukaj so teropodi še prisotni. Ne kot dinozavri ali veliki megaraptorji temveč kot raznolika skupina ptic, ki jih najdemo v gozdovih in močvirjih Patagonije ter Avstralije,« je še dodal.

Omenjena študija lahko pomaga pri preiskovanju teorije o vzponu življenja na južni hemisferi po udarcu meteorita in posledicah, ki jih je to prineslo. V naslednjih letih bodo ustvarili arhiv prazgodovinskega življenja pred in po tem dogodku.

NI KOMENTARJEV