Kaj skriva Saturnova luna? Astronomi navdušeni nad odkritjem

artist's interpretation of the ring planet, space illustration
Foto: dottedhippo iz iStock

Pod močno kratersko površino Mimase, ene najmanjših Saturnovih lun, se skriva skrivnost – velikanski ocean tekoče vode. To osupljivo odkritje razkriva relativno mlad ocean, ki je nastal pred 5 do 15 milijoni let, zaradi česar je Mimas glavna tarča za proučevanje izvora življenja v našem Osončju.

Saturnova luna skriva ocean

»Mimas je majhna luna, s premerom le okoli 400 kilometrov, in njeno površje, posuto s kraterji, ni dajalo sledi skritega oceana,« pravi dr. Nick Cooper, soavtor študije in častni znanstveni sodelavec v Astronomski enoti Šola za fizikalne in kemijske vede na Univerzi Queen Mary v Londonu.

Ta mladost, določena s podrobno analizo Mimasinih plimskih interakcij s Saturnom, nakazuje, da je ocean nastal nedavno, na podlagi odkritja nepričakovane nepravilnosti v njeni orbiti.

Kot rezultat, Mimas ponuja edinstveno okno v zgodnje faze nastajanja oceanov in možnosti za nastanek življenja. »Zaradi obstoja nedavno oblikovanega tekočega vodnega oceana je Mimas glavni kandidat za študij za raziskovalce, ki raziskujejo izvor življenja,« pojasnjuje dr. Cooper.

Odkritje je omogočilo analiziranje podatkov Nasinega vesoljskega plovila Cassini, ki je več kot desetletje natančno preučevalo Saturn in njegove lune.

Luni Enkelad (levo, premer približno 500 km) in Mimas (desno, premer približno 400 km) sta podobni velikosti in krožita na podobni razdalji okoli Saturna, imata zelo različni površini, kar navidezno odraža nezdružljive notranje razmere. Pa vendar imata oba pod svojimi površinami ocean tekoče vode Foto: on qmul

Odkritje oceana prinaša vprašanja o življenju na planetu

Z natančnim preučevanjem subtilnih sprememb v Mimasini orbiti so raziskovalci lahko sklepali na prisotnost skritega oceana ter ocenili njegovo velikost in globino.

Dr. Cooper nadaljuje: »To je bil velik timski trud, s kolegi iz petih različnih ustanov in treh različnih držav, ki so se združili pod vodstvom dr. Valéryja Laineyja, da bi odklenili še eno fascinantno in nepričakovano značilnost Saturnovega sistema z uporabo podatkov misije Cassini.«

Odkritje Mimasinega mladega oceana ima pomembne posledice za naše razumevanje potenciala za življenje zunaj Zemlje. Nakazuje, da lahko celo majhne, ​​na videz neaktivne lune skrivajo skrite oceane, ki lahko podpirajo bistvene pogoje za življenje. To odpira vznemirljive nove poti za prihodnje raziskovanje, ki nas lahko pripeljejo bližje odgovoru na prastaro vprašanje: ali smo sami v vesolju?

Prejšnji članekPrihaja že 10. edicija festivala MENT! Vse, kar moraš vedeti