Mikroplastika povezana z vnetno črevesno boleznijo

Z mikroplastiko je onesnažen celoten planet, od vrha Mount Everesta do najglobljih oceanov. Ljudje jo zaužijemo preko hrane in pijače, poleg tega jo tudi vdihavamo. Čeprav je znano, da škoduje živim bitjem, o njenih vplivih na človeško zdravje še ni veliko podatkov. Študija, ki je bila objavljena decembra, je na primer pokazala, da mikroplastika poškoduje celice v laboratoriju. Kako pa mikroplastika učinkuje v človeškem telesu?Stisnjena odpadna plastična embalaža

Na to nam daje odgovor raziskava, objavljena v znanstveni reviji Environmental Science & Technology, ki razkriva, da je v iztrebkih ljudi z vnetno črevesno boleznijo 50 odstotkov več mikroplastike kot v iztrebkih zdravih posameznikov. Kljub dognanju je potrebnih več raziskav, ki bi potrdile povezavo med boleznijo in količino mikroplastike. So pa pretekle raziskave že pokazale, da mikroplastika pri laboratorijskih živalih lahko povzroči vnetje črevesja in druge črevesne bolezni.

Znanstveniki so analizirali vzorce 50 zdravih ljudi in 52 ljudi z vnetno črevesno boleznijo. V raziskavi so sodelovali ljudje z različnih predelov Kitajske, ki so izpolnili tudi vprašalnik o prehranjevalnih navadah preteklega leta. V vzorcih zdravih ljudi so znanstveniki v povprečju našli 28 delcev mikroplastike na gram suhega vzorca, pri ljudeh z vnetno črevesno boleznijo pa kar 42. Poleg tega je bila pri ljudeh z resnejšo obliko bolezni koncentracija mikroplastike višja.

Vnetno črevesno bolezen lahko sprožijo okoljski faktorji, pomembno vlogo pa igra tudi prehrana. V zadnjih letih se je pogostost bolezni močno povišala v azijskih državah v razvoju. Znanstveniki napovedujejo, da bo do leta 2025 na Kitajskem kar 1,5 milijona ljudi trpelo za to boleznijo, s čimer bo predstavljala resno breme v zdravstvu.

Znanstveniki so poleg povezave med koncentracijo mikroplastike in boleznijo odkrili tudi, da imajo ljudje, ki pogosto pijejo vodo iz plastenke in naročajo »hrano za s seboj«, v povprečju dvakrat več mikroplastike v blatu. V vzorcih so znanstveniki skupno našli 15 vrst mikroplastike. Najpogostejša je bila plastika, ki se uporablja za plastenke in embalažo hrane.Plastenke z vodo

Vendar pa raziskava ne dokazuje vzročne odvisnosti med obema spremenljivkama. Obstaja tudi možnost, da bolezen povzroči večje zadrževanje mikroplastike v črevesju. Ravno zato je pomembno zbrati več podatkov, ki bi potrdili ali ovrgli hipotezo, da mikroplastika lahko pri ljudeh povzroči vnetno črevesno bolezen.

Prejšnji članek☑️ KVIZ: Lahko odgovoriš na teh 25 vprašanj in dokažeš, da poznaš Evropo?
Naslednji članekKKŠ-jevo leto 2021, leto polnih (ne)pričakovanj