Nova vrsta jurskega dinozavra odkrita v Evropi, spada med najstarejše

Dornraptor normani spada med najstarejše primerke iz Otoka
Dornraptor normani spada med najstarejše primerke iz Otoka Foto: on palaeo

Zdi se, da imamo v zadnjem času kar pravo renesanso dinozavrskih odkritij. Tokratna novica prihaja z Otoka, kjer je paleontolog Matthew Baron z Univerze BPP uspešno identificiral prej neznano vrsto dinozavra najdenega v Angliji, okoli leta 1850. Predstavljamo novo vrsto mesojedega dinozavra, Dornraptor normani.

Nova vrsta dinozavra spada med najstarejše iz območja

Nova vrsta je predstavnik averostrov, ogromne skupine, ki vključuje večino teropodnih dinozavrih, predvsem ceratozavrov in tetanuranov. Dornraptor naj bi živel v obdobju zgodnje Jure, pred približno 200 milijoni let.

»Dornraptor normani predstavlja nekoliko drugačnega teropoda, kot so tisti iz zgodnje Jure, ki smo jih našli v Angliji,« je povedal dr. Baron v svoji študiji.

Delni, a še vedno dobro ohranjeni in jasni zadnji okončini sta bili najdeni v Dorsetu. »Sprva je bil fosil pripisan vrsti oklepljenih ornitišijev Scelidosaurus harrisonii, ki smo jih na jugu Anglije v preteklosti že našli,« je pojasnil in dodal, da je šlo za napačno domnevo. Slednjo so v zadnjih letih že popravili.

»Naša študija je ponovno ocenila oba primerka, ju primerjala in primerjala z drugimi znanimi triasnimi in zgodnjejurskimi teropodi ter preverila njune možne filogenetske afinitete z uporabo treh različnih anatomskih podatkovnih nizov: dveh, ki sta močno osredotočena na teropode, in enega bolj splošnega zgodnjega dinozavra,« je pojasnil. Rezultati analiz so pokazali, da gre za ločenega teropoda.

Del najdbe izpred skoraj 200 let, ki je bila zdaj obnovljena
Del najdbe izpred skoraj 200 let, ki je bila zdaj obnovljena Foto: on palaeo

Pomembnost raziskav arhiviranih najdb

Dornraptor je tako postal eden najstarejših znanih teropodnih dinozavrov iz Združenega kraljestva. Iz starejših plasti je znan samo zgodnji teropod Pendraig milnerae.

Kot so poudarili paleontologi, odkritje dodaja k razumevanju zgodnje evolucije teropodov, predvsem na območju Združenega Kraljestva in Evrope. »Zaključno pa naša študija ponuja nov dokaz za to, kako pomembno je preiskovanje obstoječih najdb v naših arhivih,« je povedal Barton.

Žiga Kastelic

VIRPalaeo
Prejšnji članekKako prihraniti kot kolesar?
Naslednji članekMačjeljubci, poskrbite za svoje kralje in kraljice pred dopustom!
Žiga Kastelic