Odkrita največja bakterija na svetu

Vijolična bakterija z bičkom
Foto: sbtlneet iz Pixabay

Znanstveniki so v mlaki na otoku Gvadelup odkrili največjo bakterijo na svetu. Ima obliko belih vlaken v velikosti človeških trepalnic. Z velikostjo približno enega centimetra je Thiomargarita magnifica 50-krat večja od vseh ostalih znanih bakterij. Je tudi prva bakterija, ki jo lahko opazimo z golim očesom. Drobna bela vlakna so našli na površini gnijočih listov mangrov v plitvem tropskem močvirju. Kaj torej pomeni najdba največje bakterije na svetu?

Največja bakterija na svetu je bila odkrita na Gvadelupu

Bakterijo je odkril Olivier Gros, profesor morske biologije, ko je iskal simbiotske bakterije v mangrovskem ekosistemu. Zdela se mu je nenavadna, zato so v laboratoriju najprej potrdili, da so posamezna vlakna zgrajena iz ene same celice.

Mangrove
Foto: Ravini iz Pixabay

Odkritje je presenetljivo, saj trenutni modeli celičnega metabolizma ne dovoljujejo tako velikih bakterij. Predhodno so znanstveniki namreč domnevali, da je največja možna velikost bakterije približno 100-krat manjša od novo odkrite vrste. Podrobnejša analiza je razkrila nenavadno notranjo strukturo bakterijske celice. V večini bakterij DNK prosto lebdi v celici. Nova vrsta bakterije pa ima svojo DNK zaprto v bolj organiziranih celičnih predelih, obdanih z membrano. To je za bakterijo precej nepričakovano.

Največja bakterija na svetu ni rekordna le po velikosti

Poleg tega bakterija vsebuje trikrat toliko genov kot večina ostalih vrst bakterij in stotisoče kopij genoma, razporejenih po celici. Znanstveniki še niso prepričani, kako je nenavadno kompleksna bakterija tekom evolucije postala tako ogromna. Ena izmed hipotez je, da se je s tem izognila plenilcem. Če si namreč stokrat ali celo tisočkrat večji od plenilca, te ta ne ogroža več.

Model bakterijske celice
Zgradba običajne bakterijske celice: DNK prosto lebdi v celici
Foto: Clker-Free-Vector-Images on Pixabay
VIRThe Guardian
Prejšnji članekV Cannesu nagrajeni Slovenec Rimanić: Ni lepšega kot slišati celo dvorano, ki se smeji ob tvoji komediji
Naslednji članekAli je robotski sesalnik Roomba vreden svojega denarja?