Specifični geni shizofrenije

V največji genetski raziskavi shizofrenije so odkrili veliko število specifičnih genov, ki bi lahko igrali pomembno vlogo pri tej duševni bolezni. Znanstveniki iz 45 držav so analizirali DNK več kot 70.000 ljudi, ki trpijo za shizofrenijo, in več kot 240.000 posameznikov brez te bolezni. Odkrili so 287 različnih regij genoma, ki so povezani s shizofrenijo.

Že predhodne raziskave so kazale na povezave med shizofrenijo in določenimi zaporedji DNK, vendar odkritij ni bilo mogoče povezati s specifičnimi geni. Nova raziskava tako ni le močno povečala število teh povezav, temveč jih je mnogo povezala tudi s specifičnimi geni.

Čeprav obstaja več genetskih različic shizofrenije, je nova raziskava pokazala, da se geni izražajo predvsem v nevronih. Odkritja prav tako nakazujejo, da neobičajno delovanje nevronov prizadene veliko možganskih regij. To bi lahko bil vzrok tako raznolikim simptomom bolezni, ki vključujejo halucinacije, iluzije in težave z jasnim razmišljanjem.

Znanstveniki upajo, da bodo nova odkritja skupaj s prihodnjimi raziskavami pomagala pri boljšem razumevanju bolezni in pospešila razvoj povsem novih oblik zdravljenja. Trenutno bolniki namreč lahko ozdravijo, a se mnogi ne odzivajo dobro na trenutno uveljavljene oblike zdravljenja. Mnogi imajo dolgoročne težave s psihičnim in fizičnim zdravjem, bolezen vpliva tudi na njihove odnose, izobrazbo in delo.

VIRScience Daily