Kako potešiti željo po sladkem med PMS-jem?

sladice v vitrini

Veliko žensk v tednu, preden nastopi menstruacija, hrepeni po sladkem. Razlog za to je nizka raven progesterona ter visoka raven estrogena. Ta nesrečna kombinacija povzroči nizek krvni sladkor, kar vodi v željo po sladkem. K tej pripomore tudi nizka raven serotonina, hormona sreče; zaradi tega si želimo ogljikovih hidratov – tistih ta nezdravih.

Seveda ni prav nič narobe s tem, da si v tistem času v mesecu privoščiš nekaj manj zdravega, nekaj, česar ne ješ vsak dan. Toda če zaradi PMS-ja in sledeče menstruacije dva tedna ješ samo piškote in čokolado, se boš počutila zanič.

Na srečo obstaja kar nekaj načinov, na katere si lahko pomagaš.

dekle je torto
Z mirnim srcem si lahko privoščiš kakšen priboljšek; toda pazi, da ne bo to teden samih priboljškov.

Zdravi ogljikovi hidrati

Privošči si kompleksne ogljikove hidrate, tiste, ki bi morali biti na tvojem jedilniku vsak dan. Polnozrnata moka, ovseni kosmiči, stročnice, sadje in zelenjava so polni vlaknin. Namesto da greš v trgovine po piškote, jih speci sama.

Beljakovine

V vsak obrok vključi beljakovine; to jih bo uravnotežilo, hkrati pa uravnovesilo krvni sladkor in te nasitilo. Če ne ješ mesa, rib in jajc, posezi po izdelkih iz soje, arašidovem maslu in ostalih stročnicah (tako soja kot arašidovo maslo namreč spadata med stročnice).

Magnezij

Poskrbi, da boš zaužila dovolj magnezija; raven tega minerala je med PMS-jem lahko nizka. Arašidi, mandlji, indijski oreški, rjavi riž, sončnična semena in fižol so odličen vir magnezija. Veliko ga vsebuje tudi čokolada (kar pojasni hrepenenje po njej). Izberi čokolado s kar se da visoko vsebnostjo kakava (70 in več).

Sprostitev

Ko si pod stresom, se hrepenenje po sladkem poveča. Poskusi delati jogo, meditirati, ali pa se odpravi v naravo.

dekleti meditirata
Tako joga kot meditacija sta odlična načina sprostitve.

Sonce

Pomanjkanje sončne svetlobe lahko dodatno zniža raven serotonina, kar poveča apetit in željo po nezdravi hrani. Pojdi ven na sonček!

Šport

Tako namenska rekreacija kot naključno gibanje tekom dneva pomagata v boju s tako imenovanimi cravings. Ukvarjaj se s svojim najljubšim športom, pospravi stanovanje, pelji psa na sprehod.

dekle gleda televizijo in je

Pa še ena dobra novica: ženska presnova se v tednu pred menstruacijo poveča. To pomeni, da v tem času porabimo približno sto kalorij dnevno več kot sicer. To je približno dvajset gramov čokolade. Just sayin’. 😉

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.