Mit ali resnica: z veganstvom do boljšega zdravja

Zelenjava

Vse več ljudi po svetu se odloča za vegansko prehrano. Med njimi tudi Greta Thunberg, okolijska aktivistka, ki meni, da je veganstvo eden izmed pomembnih ekoloških ukrepov. Živilska predelovalna industrija je eden izmed ključnih onesnaževalcev okolja. Poleg ekološkega ozaveščanja posamezniki začnejo vegansko prehrano zaradi mnenja, da ta pripomore k izboljšanju zdravja.

Vegetarijanstvo vs veganstvo

Vegetarijanci iz svojega jedilnika izključujejo meso in ribe, ne izključujejo pa vseh drugih izdelkov živalskega izvora, kot so mlečni izdelki, jajca ali med.

Veganstvo pa je posebna oblika vegetarijanstva. Vegani se izogibajo vsem izdelkom živalskega izvora. Skrajna oblika veganstva se imenuje frutarijanstvo, pri katerem posamezniki uživajo le izdelke iz sadja.

Glavna razlika med vegetarijanstvom in veganstvom je, da je vegetarijansko prehranjevanje označeno kot ustrezno prehranjevanje, ker pokriva vse potrebe organizma. Medtem ko veganska prehrana vsebuje več vlaknin in manj holesterola, beljakovin, kalcija in soli. Zaradi manjše vsebnosti beljakovin in kalcija je prišlo do pomislekov, ali je res pametno odvzeti živalske izdelke iz prehrane.

Jason Schwartzman

Slabosti veganske prehrane

Največja skrb pri veganski prehrani je, če ta zagotavlja zadostno količino vitamina B12. B12 najdemo v mesu, ribah, jajcih in mlačnih izdelkih, ne pa v sadju in zelenjavi. Za telo je pomemben, ker pomaga preprečevati poškodbe živcev, zato lahko njegovo pomanjkanje vodi do nevroloških simptomov, kot je otrplost.

Zaradi pomanjkanja vitamina B12 imajo vegani povečano tveganje za možgansko kap. Dnevno priporočeno količino vitamina B12 pa lahko pridobijo iz rastlinskega mleka ali pa z vitaminskimi dodatki, ki so na voljo v živilskih trgovinah in v lekarnah.

Dekle žveči zelenje

Če se odločiš za veganstvo, je priporočljiv postopen prehod. Najprej se odpovej mesu in ribam, potem pa postopoma začni zmanjševati količino živil živalskega izvora in jih nadomesti z vitaminskimi dodatki ali rastlinskimi alternativami. Zaužiti moraš dovolj vitamina B12 in kalcija, ki prispevata k zmanjševanju utrujenosti.

Prednosti veganske prehrane

Veganska prehrana zaradi vsebnosti manj nasičenih maščobnih kislin in soli znižuje holesterol in krvni tlak. Holesterol je prepoznavno tveganje za razvoj srčno-žilnih obolenj, visok krvni tlak pa pripomore k povečanju možnosti za pridobivanje srčnih bolezni.

Ker se z vegansko prehrano zaužije največ sadja, zelenjave, žitnih izdelkov in stročnic, skratka polnovrednih antioksidantov, se v telesu poveča njihov vnos. To pomeni več zaužitih vlaknin, vitaminov in mineralov.

Zelenjava in žitarice

In conclusion

Veganska prehrana pomaga izboljšati nekatera obstoječa zdravstvena stanja in pomaga osebam, ki imajo težave z impulzivnim uživanjem hrane. Z jemanjem vitaminskih dodatkov lahko poskrbiš za pravilen vnos količin vitaminov, kalcija in soli v svoje telo.

Gre za RESNICO – s pravilnim pristopom do veganstva lahko izboljšaš svoje zdravje.

Junior novinar

Ti je prispevek všeč? 1 zvezdica2 zvezdici3 zvezdice4 zvezdice5 zvezdic (5 ocen, povprečje: 5,00)
Loading...

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.