Resnica o nadomestkih sladkorja – 1. del

sladkor-v-prahu-raztresen-po-mizi-oblika-vilice-in-noža

Vsi vemo, da sladkor ne spada med najbolj zdrava živila. Tisti, ki bi radi bili bolj zdravi ali shujšali, pogosto posegajo po raznih alternativah. Pa so te res bolj zdrave in ali manj redijo?

Namizni sladkor ima glikemični indeks (GI) 68 in 386 kalorij na 100 gramov. Med rjavim in belim sladkorjem ni bistvenih razlik.

Med

Med je eno najstarejših sladil, ki naj bi imelo številne pozitivne učinke na zdravje, od protibakterijskega do protivnetnega. Ima 310 kalorij na 100 gramov in GI 55. Zaradi visoke vsebnosti vode je za 20 % manj sladek od navadnega sladkorja.

med-v-dveh-kozarcih

Agavin sirup

Agavin sirup je zelo sladko tekoče sladilo, pridelano iz rastline agava in po okusu podobno medu. Ima tudi približno enako število kalorij, toda nižji GI (10). Njegova največja slabost je visoka vsebnost fruktoze, ki ima ob dolgotrajnem uživanju slab vpliv na zdravje.

Kokosov sladkor

Kokosov sladkor vsebuje številne vitamine in minerale, sladek pa je približno toliko kot beli sladkor. Ima nižji GI kot sladkor (54), zato pa visoko vsebnost fruktoze. Ima toliko kalorij kot namizni sladkor (386 na 100 gramov). Kokosov sladkor se da dobiti tudi v obliki nektarja.

moški-dodaja-kocke-sladkorja-v-kavo
Sladila z nizkim glikemičnim indeksom imajo pogosto visoko vsebnost fruktoze.

Javorjev sirup

Javorjev sirup je odličnega okusa ter vsebuje številne antioksidante in minerale. 100 gramov ima 260 kalorij, je pa za več kot 60 % manj sladek od sladkorja, zaradi česar ga moramo uporabiti več. Njegov GI je 54.

Dateljnov sirup

Dateljnov sirup je narejen zgolj iz posušenih dateljnov in vode, preprosto ga je pripraviti tudi doma. Je manj sladek od sladkorja ter podoben melasi. Na 100 gramov ima približno 270 kalorij, vsebuje številne hranilne snovi in ima GI pod 50, hkrati pa nizko vsebnost fruktoze.

Quick & Easy Date Syrup

Melasa

Melaso pridobivajo s stiskanjem sladkornega trsa ali sladkorne pese. Ima poseben, rahlo grenak okus ter vsebuje vitamine B kompleksa, železo, kalcij in druge hranilne snovi. Na 100 gramov ima nekaj manj kot 300 kalorij in GI 55.

Več si lahko prebereš v 2. in 3. delu. 🙂

 

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši ime
Prosim vpiši svoj komentar

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.