Youtube hauls nam vzbujajo krivdo

Ličila in pripomočki za ličenje

Na telefonu dobiš obvestilo, da je tvoja najljubša vlogerka objavila nov video. Super! Klikneš nanj in si ga hitro ogledaš. Ampak po nekaj minutah ugotoviš, da se je tvoja volja v bistvu poslabšala. Punca na telefonu ti razkazuje, kaj vse si je kupila prejšnji mesec, medtem ko si si ti komaj lahko privoščila nakup nove šminke in svoje najljubše maskare.

Krivda zaradi premajhnega zapravljanja

Ne glede na to, katere vrste videov gledaš, od make up do knjižnih vlogerk, skoraj vsaj kanal ima vrsto videov, ki se imenujejo hauls. V njih vlogerke predstavijo, kaj so tisti mesec kupile. Od kopice knjig do celega predala ličil, običajno so precej veliki.

 

Študenti že tako ali tako nimamo veliko denarja, ker je pač treba plačati sobo v študentu in jesti, da ne omenjamo občasnih mini razvajanj. Ampak ko vidiš, koliko si nekateri ljudje privoščijo vsak mesec, te preplavi slaba volja in krivda, ker sama nimaš dovolj denarja, da bi počela enako.

Skrito oglaševanje

Najpomembnejša stvar, ki si jo moraš zapomniti je: veliko stvari je podarjenih. Pri večjih vlogerkah je precej verjetno večina stvari, ki ti jih pokažejo, podarjenih. To pomeni, da dobijo zastonj stvari, ki jih nato pokažejo svojim gledalcem. Gre za obliko oglaševanja.

 

Če torej od tega kupa ličil odstraniš tri četrtine, ugotoviš, da si v bistvu ne kupi tako veliko. Še vedno več, kot pa si privoščiš ti, ampak vseeno ne abnormalno veliko. Druga stvari, ki jo moraš imeti v mislih je ta, da veliko vlogerk kupi stvari prav z namenom, da jih pokažejo. Če pač nič ne kupijo, ne morejo posneti haulov.

Večina stvari se nato podari naprej

Zadnja stvar, ki je ne vidimo na kanalih, je, kaj se sploh zgodi s temi stvarmi. Tudi če si vsak dan ustvariš unikaten make up videz, ne moreš porabiti tone ličil. Veliko od teh prikazanih izdelkov tako konča pri drugih ali pa kar v smeteh.

 

Če torej primerjaš realno potrošnjo z umetno prikazano resničnostjo na spletu, hitro ugotoviš, da večina ljudi ne zapravi tako ogromnih količin denarja za razvajanje. Zato se ne počuti krive, ko si boš naslednjič ogledala kak haul – vse skupaj je prikazano le za kamero.

Katja Stojić

Urednica revije Študent

Prejšnji članekMeme, ki so zaznamovali desetletje
Naslednji članekGumica za lase se vrača
Katja Stojić

Urednica revije Študent

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.