Na kolo za zdravo telo

Prihajajoči topli dnevi bodo kot nalašč za prijeten izlet v naravo. Naredite izjemo in se namesto sprehoda raje odpravite na pot s kolesom. Svež, a še vedno topel spomladanski zrak vam bo prijal kot že dolgo ne, medtem ko boste s kolesarjenjem naredili korak v smeri k boljšemu zdravju in počutju.

Kolesarjenje = krepitev zdravja!
S kolesom si ne boste nabrali le fizične kondicije, temveč boste izboljšali tudi vaš imunski sistem. Kolesarjenje je odlično za krepitev zmogljivosti srca in ožilja ter omogoča večjo zmožnost dihal. Med drugim pa s kolesarjenjem ohranjate tudi ‘fit’ postavo. Pri večjih obremenitvah ter vzpenjanju v klanec oz. pri kolesarjenju proti vetru utrjujete tudi nožne in trebušne mišice. In koliko časa naj namenim temu športu? Za izboljšanje z zdravstvenega vidika je dovolj že 30 minut kolesarjenja dnevno, če pa želite izboljšati vaš metabolizem in »pokuriti« odvečne maščobe, morate na kolesu vztrajati vsaj 50 minut na dan.

Dobra oprema je nujna
Če želite zares kar najbolj uživati v kolesarjenju, potem začnite pri novi, kakovostni opremi. Tu pa se poraja vprašanje – ali bom zares vsak dan kolesaril? Če ne boste vsak dan ali vsaj vsak drugi dan preživeli na kolesu, potem se nakup drage opreme vsekakor ne izplača. Pa vendar se odločite in si zadajte točen cilj, kateremu podredite vse ostale dejavnosti. Če ste torej pravi karakter, potem najprej investirajte v novo kolo. Poleg slednjega potrebujete tudi plastično dozo ter nosilec zanjo, ki ga serviserji pritrdijo na kolo. Steklenica vode naj bo stalna sopotnica pri tvojih kolesarskih izzivih. Tudi kakšna tlačilka pride na poti še kako prav, saj nikoli ne veš, kdaj se bo tvoja zračnica vdala »usodi«. Zelo pomemben pa je tudi kolesarski dres, ki skrbi, da ti je na kolesu udobno, da te pri spustih ne zebe, odvaja znoj ter odbija svetlobo. Konec koncev kolesarsko oblačilo vpliva tudi na večjo »aerodinamičnost«. Tudi sončna očala so pri kolesarjenju med pomembnejšimi stvarmi, saj ščitijo naše oči pred nevarnimi uv-žarki. Zaščitna krema z visokim faktorjem naj bo prav tako vedno med obvezno opremo, medtem ko brez pravih zračnih čevljev vaše noge ne bodo prav nič »zadovoljne«, zato si omislite tudi kvalitetno obutev. Poleg tega potrebujete še rokavice, čelado, v slabih vremenskih razmerah pa še kako prav pride tudi kakšna vetrovka.

Preden greste na pot s kolesom, preverite:
• brezhibno delovanje zavor,
• zračni tlak v zračnicah,
• »naoljenost« verige,
• brezhibnost zvonca ter odsevnikov oz. luči,
• vremensko napoved,
• pot.

Pijte veliko vode
Da se izognete dehidraciji in izčrpanosti ob naporu in znojenju, morate zaužiti veliko tekočine. Telo potrebuje kar ogromno tekočine, pri tem pa je pomembno, da vodo zaužijete, še preden postanete žejni. Dehidrirano telo si ne opomore še ure in ure, zato ukrepajte že prej in veliko pijte. Pred kolesarjenjem je priporočljivo popiti vsaj liter vode, tik preden se odpravite na pot pa še dodatnega pol litra tekočine. Poleg tega morate po malo piti ves čas kolesarjenja. Tudi po kolesarjenju morate spiti kar nekaj tekočine. Barva vašega urina je pokazatelj, ali ste na pravi poti – če je brezbarven, potem ste spili zadosti tekočine.

Kolesarjenje je odličen šport, ki je koristen prav za vsakogar. Če ste se odločili, da boste aktivni na kolesu, potem le poskrbite za primerno opremo, ki pa ni nujno najdražja. Z rabljenim kolesom boste privarčevali, ostalo opremo pa prav tako lahko kupite po dostopnih cenah. Pomlad je torej skoraj že tu, zato kar hitro po nakupih in kmalu … se vidimo na kolesu!

Tjaša Kržišnik

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.