Najpogostejše napake pri nakupu kolesa

Napake pri nakupu kolesa
Napake pri nakupu kolesa Foto: torwai iz iStock

Z začetkom pomladi pride tudi nova kolesarska sezona, v katero bi se morda rad zapeljal z novim kolesom. Najprej se moraš odločiti, katero vrsto kolesa iščeš: cestno, gorsko (v to kategorijo spadajo kolesa z zgolj sprednjim vzmetenjem pa vse do downhill koles), gravel, električno kolo …

Tudi znotraj kategorije so med kolesi lahko precejšnje razlike, in to ne zgolj v ceni ter kvaliteti. Da boš lažje našel primerno kolo, si preberi, katerim napakam se moraš pri nakupu izogniti.

Kolo izbereš zaradi barve in dizajna, ne upoštevaš velikosti in geometrije

Verjetno najpomembnejša napaka, ki se ji vsekakor moraš izogniti. V nasprotnem primeru boš na kolesu ves čas trpel, vožnja ne bo udobna, morda te bodo bolela kolena ali hrbet, okornejši boš na spustih. To seveda ne pomeni, da vzemi kolo, ki se ti zdi grdo. Ne »zapiči« pa se v specifičen model le zaradi barve.

Najprej izmeri sebe – poleg telesne višine je ključen tudi razkorak. Nato s pomočjo tabel, ki jih najdeš na spletu, ugotovi, katera velikost in kakšna geometrija kolesa ti ustrezata. Različni modeli imajo lahko različne geometrije (to si v grobem lahko predstavljaš kot razmerja med višino in dolžino kolesa). Če si trenutno na primer zadovoljen na M velikosti, to ne pomeni, da bo katerikoli model velikosti M ustrezen. Najpomembnejša podatka glede geometrije kolesa se v angleščini imenujeta »reach« in »stack« – ugotovi, kakšna morata biti glede na tvojo velikost, in izbiraj le kolesa, ki ustrezajo tem zahtevam.

Road Bike Geometry Explained – How To Understand Reach, Stack, Trail & More!

Raje izbereš dražje kolo, ki bo boljše

Dražje kolo ni vedno boljše (korelacija med ceno in kakovostjo sicer definitivno obstaja, a so odstopanja). Predvsem pa ni vedno boljše zate. Zopet narediš največjo napako, če ne upoštevaš geometrije kolesa. Drago aero kolo morda res izgleda vrhunsko, morda je tudi dejansko zelo kakovostno. A če ima preveč »tekmovalno« geometrijo, ki tvojemu telesu ne ustreza, ne boš na njem nikoli tako užival, kot na nekoliko cenejšem kolesu z bolj sproščeno geometrijo.

Prestavna razmerja niso prilagojena tvojim potrebam

Ko dobiš kolo, bodo na njem po vsej verjetnosti že zobniki in veriga. Vendar boš morda potreboval druga prestavna razmerja. Preden kolo kupiš, se pozanimaj, kakšna prestavna razmerja ima. Lahko kupiš kolo z bolj »tekmovalnimi« prestavnimi razmerji – težjimi prestavami. To pomeni, da boš pri vzpenjanju v klanec prej pristal v najlažji prestavi, ki morda ne bo dovolj lahka, da bi lahko lepo vrtel pedala. Po nakupu kolesa torej po potrebi zamenjaj zobnike, da se ne boš po nepotrebnem mučil v klance. Za nasvet prosi prodajalca v kolesarski trgovini.

Bike Mechanic Repairs Bicycle in Workshop. Closeup Portrait of Young Blurred Man Examines and Fixes Modern Cycle Transmission System. Bike Maintenance and Sport Shop Concept
Foto: vadimguzhva iz iStock

Obdržiš originalni sedež

Po nakupu kolesa si vzemi nekaj časa, da »stestiraš« kolo, tudi sedež. Če ti vse ustreza – odlično! Če te sedež vedno ožuli, ti morda ne ustreza (seveda poskrbi tudi za kakovosten dres). Izbira sedeža je zelo individualna in ne obstaja sedež, ki bi ustrezal vsem. Zato boš morda moral testirati več sedežev, preden najdeš pravega. Za začetek pa poskrbi, da je sedež primerne širine. Danes prodajajo tudi posebne sedeže, prilagojene ženski geometriji. Kljub temu se ne boj preizkusiti sedežev, oblikovanih za drug spol (nasvet velja tako za ženske kot za moške).

Close-up of a black saddle of a modern mountain bike. Outdoors.
Foto: Serhii Shleihel iz iStock
Prejšnji članekNe spreglej! Pridi 17. 4. na cepljenje proti HPV
Naslednji članekPrihaja festival, ki ga ljubitelji elektronske glasbe ne smejo zamuditi

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.