Spet je čas rekreacije na prostem

0

Eni izmed najpogostejših, najbolj priljubljenih in dostopnih športnih dejavnosti na prostem sta tek in kolesarjenje, ki imata številne blagodejne učinke na naše telo, pozitivno vplivata na naše počutje in zdravje.

Tek je ena izmed najbolj priljubljenih in najcenejših športnih vadb na prostem

Zanj potrebujete le ustrezno obutev ter obilo vztrajnosti in potrpežljivosti. Če ste si tudi vi letos zadali, da boste začeli teči ali morda celo pretekli kakšen maraton, se morate zavedati, da uspehi ne bodo prišli čez noč. Tekaški domet je v veliki meri odvisen od vztrajnosti in potrpežljivosti. Če želite postati hiter tekač, pa ostanite tekači vse življenje. Vaditi je treba resno in vse leto. Pridobivanje kondicije je dolgotrajen proces, izgubimo pa jo zelo hitro. Napredek boste dosegli, če boste organizem preobremenjevali občasno in ga izpostavljali obremenitvam, ki jih ni vajen.

Zahtevnost vadbe lahko spreminjate s povečanjem časa vadbe, ali preprosteje povedano, s kilometrino na eni strani ali s povečanjem hitrosti teka na drugi. Strokovnjaki priporočajo, da povečate le enega in nikoli obeh načinov naenkrat. Začetniki in manj izkušeni v začetnih obdobjih vadbe postopno povečujejo le čas ali dolžino teka, z bližajočimi se tekmovanji pa velja povečati tudi intenzivnost.

 

Kolesarstvo je v zadnjih letih postalo najpogostejša oblika rekreacije

O tem pričajo čedalje bolje organizirane kolesarske prireditve v Sloveniji, ki počasi sledijo organizacijski ravni zahodne Evrope. Primerno je za vse starosti. Tudi če se s kolesarjenjem nisi nikoli resneje ukvarjal, ni za nov začetek nikoli prepozno. Začetki so ponavadi malo težji, zato ne pretiravaj z napori in se za uvod raje odpravi na krajše podvige. Bojazen pred poškodbami je z izjemo padcev odveč, saj se telo premika v enakomernem gibanju, ki ni obremenilno za sklepe.

Kolesa delimo na cestna, treking in gorska. Cestna so namenjena vožnji po urejenih cestah. Sem spada vse, od udobnih mestnih do dirkalnih. Gorska so namenjena vožnji po slabše urejenih kolovozih, gozdnih in gorskih poteh ter so vzmetena. Posebna skrajnost so kolesa za spust, ki morajo biti zaradi velikih obremenitev med spustom zelo ojačana, poznamo pa tudi t. i. freeride kolesa, s katerimi izvajajo vratolomne skoke. Kompromis med cestnini in gorskimi so treking kolesa, ki omogočajo udobno vožnjo po asfaltu in slabše urejenih kolovozih.

Za zaščito glave poskrbi s čelado. Pomemben del kolesarske opreme so kolesarske hlače, ki zagotavljajo večje udobje, za dober oprijem pa boš potreboval kolesarske rokavice. Ker med kolesarjenjem izgubiš precej tekočine, imej pijačo v posebnih plastičnih bidonih. Ne pozabi na pripomočke za hitra popravila na kolesu, predvsem rezervno zračnico in tlačilko.

 

10 tekaških zapovedi:

  1. Z vztrajnostjo in potrpežljivostjo se daleč pride.
  2. Ne bodite večni začetnik, pomemben je reden trening.
  3. Pomemben sestavni del treninga je počitek.
  4. Pri treningu se držite postopnosti.
  5. Poslušajte in spoštujte signale svojega telesa.
  6. Pameten tekač spoštuje princip osnovne in specialne vadbe.
  7. Trening naj bo prilagojen tekmovalnim zahtevam.
  8. Trening naj bo raznovrsten in pester, predvsem pa naj vam bo v veselje.
  9. Vadbeni program naj temelji na objektivnih izhodiščih.
  10. Na tekmo pridite spočiti in željni tekmovanja.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vpiši svoj komentar
Prosim vpiši ime

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.