Sodobna komunikacijska orodja

Women hand using smartphone typing, chatting conversation in chat box icons pop up. Social media maketing technology concept.Vintage soft color tone background.
Foto: Suwaree Tangbovornpichet iz iStock

Si danes še lahko zamislimo življenje brez mobilnih naprav, interneta, raznih “online” pogovornih programov, portalov in forumov, kjer izražamo svoja mnenja?

Sodobna komunikacijska orodja so popolnoma zavladala svetu in redki izmed nas danes svoje najpomembnejše dogodke, ki so se jim zgodili tekom dneva, zaupajo svojim prijateljem prek stacionarnega telefona ali morda celo pisma, kot so to počeli v davnih časih. Najlažje se je povezati na medmrežje, vklopiti messenger, klikniti stik in mu z uporabo raznoraznih čustvenih simbolov opisati dan, ki je za tabo. Ker pa je tudi messenger že rahlo “out”, prihajajo v ospredje programi kot so google talk, skype, ICQ, AIM in celo “all in one” program Trillian, ki združuje vse pogovrne programe skupaj.

Mladi glasbeni in umetniški ustvarjalci so dobili priložnost za samopromocijo svojih podob, izdelkov in stvaritev na interaktivnih osebnih speltnih straneh, med katerimi so najbolj znane MySpace, Hi5 in Facebook. Posamezniki s pomočjo teh strani ostajajo tudi v stiku s prijatelji, nanje nalagajo osebne albume s fotografijami, si pošiljajo sporočila, “navidezne pijače”, celo sms-e. Med seboj se povezujejo v tako imenovane “medmrežne skupnosti”. Vse te spletne strani so prišle v ospredje pri komunikaciji in ohranjanju stikov z izgubljenimi prijatelji, za seboj pa so potisnile nekatera ostala komunikacijska orodja kot je na primer e-pošta, ki jo danes za vsakodnevno ohranjanje osebnih stikov uporablja vse manj ljudi.

Večino potrošniških dejavnosti danes s pomočjo vse bolj razvitih komunikacijskih sredstev lahko opravimo kar doma, prek osebnega računalnika. Internet je namreč postal uspešno komunikacijsko sredstvo tudi za trgovce, ki vzpodbujajo potrošnike k nakupu. Slednji postajajo vse bolj pasivni in se za nakupe odločajo kar preko domačega fotelja. Spletne trgovine hkrati ponujajo ob nakupih dodatne popuste, kar seveda potrošnike še bolj vzpodbudi k nakupu. Poleg nakupa izdelkov in storitev je postalo vse bolj popularno in praktično tudi plačevanje položnic in računov prek spletnih strani, pa tudi rezervacije potovanj in letalskih vozovnic.

Svet vedno bolj poplavljajo tudi t. i. “blogi” oz. “spletni dnevniki”, na katerih posamezniki izlivajo svoja čustva širši javnosti, opisujejo svoja popotniška doživetja, spet drugi kritizirajo politiko, umetnost, ali pa zgolj promovirajo svoje umetniške stvaritve in podobno, bralci pa lahko vsako objavo komentiramo in tako se tudi med komentatorji lahko razvijejo številne debate in polemike na objavljen prispevek. Ob tem pa blogerji tudi (ne)zavedno oglašujejo določene izdelke oz. storitve. Kakšen oglas lahko bolj motivira potrošnika k nakupu kot osebna izpoved “navadnega državljana”, da določen fotoaparat res dela noro dobre posnetke in ima poleg tega še super prilegajočo se obliko katerikoli dlani? K sami izpovedi pa posameznik seveda ne pozabi priložiti še fotografije izdelka in slike, ki jih je naredil z njim. Tako blogerji pravzaprav (ne)zavedno oglašujemo tudi na naših spletnikih in izvajamo t.i. “prikrito oglaševanje”. Nekatera podjetja so blogerjem pripravljena tudi plačati določeno vsoto denarja v zameno za oglas na njihovem blogu. Tega sta se med drugim lotila tudi Kolosej in Večer. Zato velja bloge prebirati tudi s kančkom razuma in kritičnosti.

Nenazadnje pa ne morem iti mimo najširše uporabljenega in popuranega komunikacijskega sredstva v sodobnem času, mobilnega aparata. Kdo izmed nas ga danes ne uporablja, pa ne zgolj za telefoniranje in sms-e? Vedno in povsod nam sledi, pa naj bo to doma, na poti v službo ali predavanje, ali pa zgolj v trgovino … In prav zaradi njega smo nenehno dosegljivi. Naprava, ki je na začetku omogočala zgolj telefoniranje in pošiljanje kratkih tekstovnih sporočil, danes združuje večino, če ne kar vsa komunikacijska sredstva. Prek našega mobilnika lahko ne samo kličemo in si med seboj pišemo, temveč si lahko izmenjujemo tudi fotografije, pesmi, poslušamo radio, gledamo televizijo, fotografiramo, snemamo filme, se igramo, skratka uživamo v vsakem najmanjšem delcu interaktivnega sveta, ki nam ga to komunikacijsko sredstvo omogoča. Lahko se povežemo na medmrežje kar prek mobilnika, preverimo e-pošto, se domenimo za sestanek, napišemo poročilo in ga že naslednji trenutek odpošljemo naprej.

Brez sodobnih komunikacijskih sredstev si danes le težko še predstavljamo preživeti običajen dan. Ob tem pa se velja zamisliti, ali nas ne bo vse to nekega dne pripeljalo do tega, da bomo – namesto tistih dragocenih minut na kavi s prijateljem – klepetali kar prek messengerja in bomo sčasoma postali tudi vse bolj asocialni na drugih področjih …?!

Darja Perko
študentska sekcija
Slovenskega društva za odnose z javnostmi
www.mojPiaR.net
PRidruži se nam!
Prav vsak [tudi če pavziraš ali ponavljaš letnik], ki ga zanima komuniciranje in se želi na tem področju izpopolniti, je dobrodošel, saj nove člane vpisujemo tekom celega leta. Predhodno znanje ni potrebno, ker boš najbolj pomembne stvari kmalu izvedel na PRedigrah in drugih srečanjih.
Več informacij najdeš na www.mojPiaR.net.

Novembra se pričnejo tudi nove PRedigre – brezplačna predavanja vsake dva tedna! PRidi tudi ti!

 

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.