Dnevi strojništva!

V torek, 19. oktobra 2010, se ob 16. uri odpreta dve pomembni in vsebinsko sorodni novosti v Tehniškem muzeju Slovenije v Bistri pri Vrhniki: prenovljeni vodni pogon furnirnice in Dnevi strojništva Fakultete za strojništvo UL.

Na odprtju bo direktor Tehniškega muzeja Slovenije dr. Orest Jarh uvodoma predstavil pomen obeh projektov. O prenovi furnirnice bosta spregovorila dr. Vladimir Kercan, direktor Turboinštituta d.d., ter mag. Vladimir Vilman, vodja gozdarskega in lesarskega oddelka Tehniškega muzeja Slovenije. V nadaljevanju bo Dneve strojništva odprl prof. dr. Jožef Duhovnik, dekan Fakultete za strojništvo Univerze v Ljubljani.
Sledil bo voden ogled furnirnice ter projektov, ki so jih pripravili sodelavci Fakultete za strojništvo Univerze v Ljubljani. Krajši glasbeni program bodo pripravili učenci glasbene šole Vrhnika.

Dnevi strojništva
V sklopu Dnevov strojništva Fakultete za strojništvo UL bo potekalo sedem delavnic za osnovnošolce in srednješolce, na kateri bo med drugim moč spoznati prva slovenska daljinsko vodena brezpilotna letala, mobilne robote, ki se avtonomno gibljejo v prostoru, akustične kamere, sistem za lasersko merjenje in izdelavo zahtevnih tridimenzionalnih oblik ter Student Roadster, študentski razvojni projekt konceptnega vozila.

Vsi predstavljeni projekti so rezultat uspešnega sodelovanja med študenti in profesorji, ki s svojimi dosežki na mednarodnih tekmovanjih prispevajo k večji prepoznavnosti slovenskih tehničnih inovacij.

Na FS študira več kot 2.500 študentov, fakulteta zaposluje skoraj 400 strokovnjakov in je v zadnjih letih uspešno zaključila več kot sto mednarodnih raziskovalnih ter drugih projektov in sodeluje v petih projektih 7. Okvirnega programa EU. S svojim delovanjem si prizadeva ponuditi čim popolnejšo strokovno in znanstveno podporo pri izkazanih potrebah gospodarskega razvoja Slovenije.
Prenovljeni vodni pogon furnirnice Prvotno preprosto delavnico za razrez furnirja so leta 1824 postavili ob potoku Rača v Podrečju pri Domžalah. Zaradi zastarelosti in nedonosne proizvodnje je najprej prenehala obratovati velika litoželezna krožna žaga, kasneje pa še obe jaremski žagi za razrez furnirja. Tehniški muzej Slovenije je leta 1978 odkupil vso še ohranjeno strojno opremo furnirnice in jo vgradil v namensko zgrajeni objekt v Bistri.
Tovarna furnirja je delovala na vodni pogon. Veliko podlivno leseno vodno kolo je poganjalo žago venecijanko za razrez hlodovine, veliko litoželezno krožno žago za žaganje furnirja, dve jaremski žagi za žaganje furnirja, dve krožni žagi za prirezovanje in robljenje furnirja ter skobeljni stroj. Malo podlivno leseno vodno kolo pa je poganjalo dinamo za proizvodnjo električne energije in eno krožno žago za robljenje furnirja. Nažagane furnirske liste so zložili v svežnje, obžagali na krožnih žagah, povezali v pakete in jih prodajali pohištvenim mizarjem v Ljubljani in v drugih krajih na Gorenjskem.
Leta 1999 je podjetje Javor Pivka finančno podprlo delno obnovo naprave za demonstracijsko žaganja furnirja, v tem letu pa je podjetje Turboinštitut d.d. obnovilo pogonski mehanizem furnirnice in vgradilo elektro napravi za prikaz pridobivanja enosmernega električnega toka s pomočjo vodne sile.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.