‘My Goodness my Guinness’

Full range of 6 beers by Crafters Brewing
Foto: Jon Parry iz Unsplash

Ker se bliža poletje in nas (večinoma) sončni ter topli dnevi že vabijo na oddih v najbližji bar, bi vam rad še dodatno otežil zadnje tedne predavanj in vam pred oči naslikal podobo ravnokar natočenega Guinnessa.

Glede na to, da smo ljudje po naravi nagnjeni k temu, da samega sebe znamo občasno tudi razvajati, zakaj se ne bi razvajali s kozarcem boljšega piva. Vsi tisti, ki mislite, da je vrhunec vašega življenja in pivske kvalitete kozarec najbolj znanega rdečega ali zelenega slovenskega piva, lahko kar nehate brati … Uživajte v svoji omejenosti in nihče vam ne bo zameril – ste srečni in takšni tudi ostanite.

Za vse ostale pa nekaj besed o Guinnessu
Gre za najbolj znano irsko pivo in hkrati za glavni izvozni artikel Irske. Njegov oče je Arthur Guinness, ki je enega najbolj znanih piv začel proizvajati v letu 1759. Tega leta je podpisal tudi najemno pogodbo, s katero je najel do takrat neuporabljeno pivovarno v Dublinu za (do) 9000 let. Najemnina na letni ravni je znašala 45 funtov! Podjetje se je nato širilo in dolgo ostalo v družinski lasti – danes je sicer del mednarodnega podjetja Diageo. V Dublinu so del pivovarne (ki ostaja na istem mestu že od samega začetka) preuredili v muzej. Muzej ima obliko kozarca (pint), ki je visok 7 nadstropij z barom v steklu na vrhu. V njem se muzejski ogled konča, dobite kozarec Guinnessa ter imate najlepši razgled nad samim mestom. Bar je hkrati najvišji bar v Dublinu. Če boste v Dublinu, si ga obvezno oglejte!

Guinness se do leta 1930 sploh ni ukvarjal z oglaševanjem
A v tridesetih letih preteklega stoletja je začela prodaja padati in Guinness je sprožil močne oglaševalske kampanje, ki so po vsem svetu znane še danes. Slogani, kot so “Guinness for Strength”, “Lovely Day for a Guinness”, “Guinness Makes You Strong”, “My Goodness My Guinness” in seveda najbolj znan “Guinness is Good For You”, imajo danes status kulta in so obenem šolski primer pionirstva uspešnega oglaševanja.

Še nekaj zanimivih dejstev o Guinnessu

– Ima več vzdevkov, med drugimi tudi ‘Irish mother’s milk’ oz. mleko irske matere.

– Nalivanje točenega Guinnessa je umetnost: kozarec (pint) se nagne pod kotom 45 stopinj in se ga počasi natoči do približno 3/4 kozarca, nato se počaka, da se kozarec obarva skoraj popolnoma črno. Temu sledi ponovno počasno točenje do vrha (kozarec pri tem držimo normalno pokončno). Celoten postopek naj bi trajal ‘približno’ 119,5 sekunde.

– Vsak dan se popije preko 10 milijonov kozarcev Guinnessa.

– 40 % vsega Guinnessa na svetu se proizvede in popije v Afriki.

– Irci popijejo preko 25 % vsega Guinnessa na svetu.

– Guinness proizvajajo v preko 150 državah sveta.

– Kozarec (pint) Guinnessa vsebuje le 198 kalorij. To je manj kalorij, kot jih vsebuje večina lahkih piv, vin, pomarančnega soka, ali celo manj od posnetega mleka.

– Guinness ni popolnoma črne barve, ampak temno rdeče ali rubinove rdeče barve.

– Obstaja mit, da je Guinness tako močno pivo in hkrati tako polnega okusa, da lahko na njegove pene v kozarcu postavite kovanec in le-ta se ne bo potopil. Prepuščam vsakemu posamezniku, da ovrže ali potrdi mit.

– Točen Guinness dobite tudi v kar nekaj pubih v Sloveniji. Gre za dražje pivo, a kot rečeno, za kvaliteto se splača plačati tudi kakšen evro več.

– Guinness (točeno pivo) se ponavadi postreže z vzorcem triperesne deteljice v penah piva. Deteljica je zaščitni znak Irske.

– Guinness je tudi lastnik Guinnessove knjige rekordov. Ta je nastala, ko se je leta 1951 Guinnessov takratni direktor na neki lovski zabavi prepiral s svojim prijateljem, katera je najhitrejša ptica na svetu. Ugotovil je, da obstaja še veliko takih dilem, na katere ni odgovora, in nastala je ena najbolje prodajanih knjig na svetu.

To je na kratko vse; v prihajajočih dneh ob vročini ne pozabite tudi na kozarec črne lepote. Na zdravje …

Mitja Urbanček

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.