Znan začetek prenove Ljubljanske železniške!

Foto: BalkansCat iz iStock

Glavna železniška postaja v Ljubljani je bila zgrajena leta 1849 kot vezni člen v avstroogrski južni železnici. V več kot stotih letih je bila verjetno največja sprememba na njej odprtje McDonald’sa in vsi se že dolgo zavedamo, kako nujna je posodobitev centralne slovenske železniške postaje.

Železniška postaja pred slabimi 100 leti. Ni se dosti spremenilo
Železniška postaja pred slabimi 100 leti. Ni se dosti spremenilo Foto: on etno-muzej

Načrtovanje prenove se vleče že dobrih šest desetletij, porabljenega je bilo veliko denarja, izdelanih mnogo analiz in zavrnjenih desetine načrtov. Vendar letos kaže, da se stvari končno premikajo. Kot navaja časopis Delo se bodo dela začela še letos, prenovljeni Potniški center Ljubljana pa bo končan v prvi polovici leta 2026.

Potniški center Ljubljana

Projekt Potniški center Ljubljana je ambiciozno sodelovanje Slovenskih železnic, občine Ljubljana, države in madžarskega investitorja. Na maketah vidimo, da se bo Potniški center Ljubljana ponašal s prenovljenimi peroni, novo avtobusno postajo, trgovskim in zabaviščnim središčem, poslovno stavbo, hotelom in približno 200 stanovanji vse v »eko-futurističnem« slogu.

maketa prenovljene postaje
Foto: on emonika

Celotna vrednost projekta je ocenjena na slabih 750 milijonov evrov. Izmed teh bo 314 milijonov prispevala država oz. so javna sredstva, 427 milijonov pa investira podjetje Mendota Invest, ki je del madžarske bančne skupine OTP.

Madžarski denar bo namenjen komercialnemu delu projekta imenovanim Emonika s trgovskim središčem, hotelom, stanovanji in poslovno stavbo. Država, MOL in Slovenske železnice pa bodo poskrbele za prenovo železniške infrastrukture, peronov, postavitev in razširitev avtobusne postaje. Načrtovana sta dva avtobusna terminala – severni ob Vilharjevi cesti bi bil namenjen primestnemu in regionalnemu prometu, južni ob Masarykovi pa mednarodnim avtobusom in nadomestnim avtobusnim prevozom Slovenskih železnic.

Obeta se tudi velika prenova cest

Umeščanje takšnega projekta v prostor pa bo zahtevalo tudi prilagoditev okoliške infrastrukture. MOL namerava investirati okoli 80 milijonov evrov v rekonstrukcijo cest in komunalne opreme. Obnoviti bodo morali kar šest občinskih cest. Vilharjeva, Masarykova in Železna bodo postale štiripasovnice s kolesarskimi stezami in drevoredi.

Prejšnji članekKomentar: Ko se državljani organizirajo v »vaške straže«
Naslednji članekLjubljana ali Maribor ali Koper?

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.