Nekaj dih jemajočih posnetkov kometa NEOWISE

Comet Neowise rises over Mount Hood on July 11th
Foto: kevin morefield iz iStock

Comet C / 2020 F3 – bolj znan kot NEOWISE, po Near Earth Object Wide – field Infrared Survey Explorer teleskopu, ki ga je prvi odkril – se je tako približal Zemlji, da je viden s prostim očesom po nebu severne poloble. Redki dogodek so amaterji in profesionalci z vseh koncev sveta ujeli na kamero – in rezultati so bleščeči. Komet bo pri nas najbolj viden 22. julija.

Oglej si na primer ta kratek video z Mednarodne vesoljske postaje.

Vesoljska skala je bila oddaljena približno 194 milijonov milj od Sonca, ko so jo prvič odkrili meseca marca, zaradi česar je še ni bilo mogoče videti s prostim očesom. Toda v zadnjih mesecih je komet postajal vse svetlejši, ko se je približeval Zemlji.

3. julija je bil od Sonca oddaljen le 44 milijonov kilometrov. Za perspektivo, januarja je najbližji prelet Sonca z umetnim objektom, opravila Nasina solarna sonda Parker, ki je mimo naše zvezde prešla oddaljena slabih 18,7 milijona kilometrov.

Sončna sonda si je lahko 5. julija ogledala komet od blizu, poroča NASA.

Astronomi so bili zaskrbljeni, da komet ne bo preživel tako tesnega srečanja s soncem, a kot kažejo videnja, je bilo vse v redu.

Njegov »rep« je izredno viden, zaradi česar izstopa proti predhodnikoma ATLAS-u in SWAN-u, ki sta imela le slabotne sledi kondenzirane toplote za njima.

Medtem ko astronomi vsako leto odkrijejo na stotine kometov, nas vsake toliko časa preseneti »velik« komet, ki je bistveno svetlejši. Po podatkih portala Space.com je bil zadnji komet, ki je bil sorazmerne svetlosti, komet Hale-Bopp leta 1997.

View this post on Instagram