V Kinoteko!

Slovenska kinoteka kot filmski muzej, ki se posveča zbiranju, hranjenju, ohranjaju, predstavljanju filmske zgodovine ter izobraževanju o njej, tudi v novem letu nadaljuje svoje filmu predano delovanje. Program kinoteke in filmi, ki se vrtijo na kinotečnem platnu, ostajajo zvesti gledalcu in širjenju gledalčeve zavesti o tem, kaj vse zgodovina filma je, kaj je film bil nekoč in kaj je danes.

 

Januar začenjajo s filmi, ki na kar najbolj neposreden način govorijo o izkušnji gledanja in prikazovanja filmov – vsak na zelo samosvoj način. Prvi vikend v letu bodo obeležili Cinemanija (Angela Christlieb, Stephen Kijak, 2002), celovečerni dokumentarni film o najbolj zasvojenih in čudaških ljubiteljih filma v New Yorku; Gremlini 2 (Joe Dante, 1990), komična srhljivka, v kateri znameniti pritlikavi podivjanci okupirajo kinoteko; in V teku časa (Wim Wenders, 1976), ultimativni evropski film ceste, ki potuje po krajih, kjer še niso zaprli nedonosnih kinodvoran.

 

Ponovno uvajajo sobotne družinske matineje, ki se bodo zgodile na vsake dva tedna. Sekcijo bodo otvorili s programom kratkih filmov Charlesa Chaplina, ki ju bo v živo na klavirju pospremil kinotečni hišni pianist Andrej Goričar.

 

V novem letu uvajajo tudi sekcijo Kultivator, ki sicer prav kakor Klasiki prikazuje pomembne filme iz filmske zgodovine, le da ti morda v splošni kanon niso zapisani z velikimi črkami.

 

Slovenski filmski arhiv pri Arhivu RS v novem letu nadaljuje se bo ob ponedeljkih s programi slovenskih filmov posvečal sedemdesetletnici konca druge svetovne vojne.

 

V januarju bodo gostili hrvaški festival Filmske mutacije: Festival nevidnega filma. Spoznali bomo t. i. Filipinski novi val in enega vidnejših filipinskih avtorjev, izjemno plodovitega Khavna De La Cruza. V prisotnosti režiserke Heiny Srour pa si bomo ogledali njen film Leila in volkovi, ki govori o namenoma prikriti vlogi arabske ženske v zgodovini Bližnjega vzhoda.

 

Sekcija Animateka bo v januarju v dokumentarcu Disney iz Duivendrechta predstavila nizozemskega pionirja animacije Joopa Geesinka (1913–1984) in njegov Geesink Studio, ki se je specializiral za lutkovno animacijo in s svojimi izdelki osvojil svet. Dokumentarec spremljajo tudi trije kratki filmi, imenitni primeri dosežkov omenjenega studia.

 

Gledali bomo tudi obilico kratkih filmov: v novi rubriki Kratki! bo v januarju na sporedu jagodni izbor Luksuz festivala poceni filma; nekaj večerov zatem pa še Večer filmov študentov Akademije scenskih umetnosti iz Sarajeva.

 

V januarju in februarju se bodo s projekcijami spominjali nedavno preminulih Braneta Bitenca, Milana Ljubića, Mika Nicholsa in igralcev Nikole Simića ter Virne Lisi.

 

Na koncu januarja že napovedujejo februarsko retrospektivo velikana svetovnega filma Françoisa Truffauta, v okviru katere bodo na sporedu morda ne tolikokrat videni ali opevani, pa vseeno nadvse pomembni mojstrovi filmi.

 

Februar prinaša tudi nadvse zanimiv Kino-integral z naslovom Ne-zahodni anti-kanon, ki ga je pripravil pomemben neodvisni filmski kustos Vassily Bourikas.

 

Naj opozorimo le še na februarsko Kino-uho, ko bo prvi celovečerni dokumentarec v zgodovini filma, Flahertyjev Nanook s severa, ozvočil elektroakustični duo Rdeča raketa.

 

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.