Voziti ali nevoziti?

Ali tudi kako lahko nakup avta, ki je mimogrede isti letnik kot povprečen študent, s kasnejšimi stroški vzdrževanja in popravil podvoji svoj originalen strošek.
V prejšnjem članku smo si malo pogledali možnosti financiranja, sedaj pa še nekaj o samih avtomobilih in primernosti nekaterih izbir.

Pred začetkom iskanja se najprej vprašajmo:
– Koliko km bomo predvidoma naredili na leto?
– Koliko denarja imamo za nakup?
– Koliko denarja imamo za vzdrževanje, gorivo in ostale povezane stroške?

Tretje vprašanje naj bo najbolj pomembno – prva napaka ob nakupu, ki smo jo verjetno (vsaj delno) naredili vsi, je da nismo pozorni na vse stroške, povezane s samim avtomobilom. Dodatni stroški kot so zimske/letne gume, redni servis (ponavadi enkrat letno), strošek registracije in zavarovanja sešteti skupaj niso zanemarljivi.
Nekaj nasvetov, kako se vsaj nekaterim stroškom izogniti:
Znamka avtomobila: Nekatere znamke avtomobilov so dražje kot druge; tako je že pri novih avtih in stvar se potem prenese na rabljene. Posledično je stvar enaka pri servisih (povprečno gledano bo enako star npr. Audi imel veliko dražji servis, kot pa npr. Renault.
Velikost avtomobila: Še vedno velja, da večji ko je model avtomobila, dražji je in spet je dražji nato tudi servis. Npr. serviser identičen servis za bratovega Cliota ne računa enako, kot za mojo Laguno (moj servis je tu cca. 20 – 30% dražji; seveda vse odvisno od serviserja).
Starost/letnik avtomobila: Če boste kupovali avtomobile, ki so približno enakega letnika kot ste vi, potem računajte na veliko več servisov, kot tudi dodatne stroške na ostalih področjih.
Prevoženi kilometri: Več kilomerov, večja obraba in več možnosti za dodatne stroške.
Moč motorja: Motor z večjo prostornino in več konjskimi močmi vas bo stal več in to na večih mestih – večja poraba goriva in višji premijski razred pri zavarovalnici.

Mogoče primer iz prakse – imate 5.000 EUR, izbirate pa med BMWjem serija 3, ki si ga želite, in Renaultom Cliotom, ki je bolj kot ne samo tolažilna nagrada. Prvi je za pobiranje punc, drugi je pa bolj za punce (malo za hec). Na sliki levo si lahko pogledete samo primerjavo, a takoj lahko zaključimo, da BMW sicer veliko boljši avto, a je cena zanj precej visoka – na letni ravni pri prevoženih 10.000 km, samo pri bencinu in registraciji približno 600 €. Da ne omenimo same razlike v letnikih – strošek vzdrževanje je čisto drugačen, če je avto star 4 leta ali pa 12 let. Tukaj niso dodani tudi stroški gum, velikega servisa, rednega servisa,… Naj tudi še dodam, da avtomobila nista iz istega razreda ne po velikosti in ne po prestižu oz. cenovnemu razredu, ampak služita le za primerjavo dveh skrajnosti.

Za zaključek lahko dodamo samo še to, da je resnica in dejansko vaša odločitev nekje vmes med visokimi stroški in praktično uporabo avta. Moramo se tudi zavedati, da kakor Clio ni najboljši mali avto na tem svetu, tudi 12 let star BMW ni ravno več avto ‘za poziranje’ – mogoče je bil desetletje nazaj. Pa varno vožnjo in čim več štoparjev oz. štopark vam želim.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.